גורמים בליכוד התייחסו להודעת איחוד מפלגות הימין, על האיחוד שסוכם עליו מוקדם יותר היום (שני) והגדירו אותו "פיקטיבי - אם לא מכניסים לתוכו את כל המפלגות מהימין". עוד מסרו כי "אם בכך נגמר המהלך, כשמנגד המפלגות הערביות מאוחדות, גוש הימין בסכנה וודאית לאיבוד השלטון. בנט, שקד וסמוטריץ׳ השאירו בכוונה בחוץ 5-6 מנדטים לגוש הימין - והם מסכנים במודע את המשך שלטון הימין. עדיין לא מאוחר מדיי לתקן את הטעות המסוכנת הזאת".
כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי בתום פגישת משא ומתן נוספת שהתקיימה בין ראשי "איחוד מפלגות הימין", שר החינוך הרב רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳, לבין ראשי ״הימין החדש״, איילת שקד ונפתלי בנט, סיכמו ראשי המפלגות על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות הקרובות. על פי המתווה שגובש, הרכב הרשימה ייקבע באופן הבא: במקום הראשון איילת שקד, אחריה פרץ, סמוטריץ' ובנט. במקומות החמישי, השישי, השמיני, העשירי, ה-13, ה-14, ה-16, ה-18 וה-20 יכהנו חברים מטעם איחוד מפלגות הימין. יתר המקומות בשתי העשיריות הראשונות יינתנו לחברי "הימין החדש". במקום החמישי צפוי לכהן מוטי יוגב, אחריו אופיר סופר, מתן כהנא, עידית סילמן, רוני ססובר ואורית סטרוק.
יו״ר הימין החדש, איילת שקד אמרה כי מדובר ב"בשורה נפלאה לגוש הימין. שבועות של מאמצים נשאו כעת פרי. איחדנו את מפלגות הימין לריצה משותפת כדי להבטיח שקולות יקרים לא ילכו אל הפח". היא הוסיפה: "בשבועות האחרונים פעלתי לכך מסביב לשעון יחד עם שותפיי לדרך. הצלחנו. כעת פניי לחיבורים נוספים. בכוונתי להמשיך במאמצים לאחד גם את עוצמה יהודית וזהות. כולנו צריכים להיות בסיעה אחת גדולה. נמצה את מאמצי האחדות עד הדקה האחרונה".