בליכוד תוקפים את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע הצהרותיו האחרונות כי ימליץ לראשות הממשלה לאחר הבחירות רק על מועמד שיקים ממשלת אחדות ללא החרדים. השר זאב אלקין (הליכוד) התייחס היום (רביעי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM לאמירותיו של יושב ראש ישראל ביתנו בחודשים האחרונים ועקץ: "ליברמן אמר 'אני אמליץ רק על נתניהו כי הוא היחידי שמתאים', 'אני נגד ממשלת אחדות כי ממשלת אחדות היא ממשלת שיתוק', 'לא, אני לא אמליץ על המפלגה הגדולה ביותר אבל אמליץ על מי שימליץ על אחדות', 'אני בחיים לא אמליץ על גנץ, גנץ יקים ממשלה עם הדובים מהקוטב הצפוני', 'לא, אני הדוב מהקוטב הצפוני'. הכול ציטוטים של ליברמן מהחודשים האחרונים".



הקטטה בתוך הנגמ"ש, או שליברמן זה לא בתוך הנגמ"ש?
"ליברמן כבר מזמן, לא רק שהוא יצא מהנגמ"ש אלא הוא גם מסתכל לאן הנגמ"ש נוסע ובכוונה רץ הפוך".  
 
יש לך שפה משותפת איתו, תנסה להסביר אותו. 
"לא אני צריך להסביר, אני לא הדובר שלו. ליברמן עצמו צריך להסביר איך הוא הפך את דעותיו ל - 'אני הדוב הראשון של הקוטב הצפוני ואני הולך עם גנץ'. דבר אחד ברור – ליברמן מנסה לעשות הכול כדי להסביר למה הוא לא ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה ויצביע על גנץ. בכל פעם הנוסחה משתנה בהתאם למצב".  



השר נשאל אם הוא מודאג מהחיבור בין מפלגות הימין, ולהצהרתם כי ימליצו לנשיא על מועמד מהימין שלו הסיכוי הגדול ביותר להרכיב ממשלה. 
לא, זה לא מדאיג אותי. הם סיכמו שכן ימליצו על נתניהו", אמר אלקין, "כשבנט ושקד אומרים שהם ימליצו על המועמד מהימין שיש לו הסיכוי הגדול ביותר להרכיב ממשלה, מעניין למי הם מתכוונים? לבני גנץ? לפיד? ליברמן? כל מי שרוצה שנתניהו יזוז, בין אם מסיבות אידיאולוגיות או משנאה או שנתניהו מהווה מכשול לתפקיד שהם רוצים – הם פועלים כדי להזיז אותו וברגע שהם יצליחו הבריתות יתפרקו ויהיו יריבויות חדשות. החלום הרטוב של כולם להזיז את נתניהו כדי שהימין יאבד את המנהיג שלו, אני יכול להבין. אצל חלקם זה עניין אישי".

אצל מי זה אישי? אצל ליברמן?
"יש כאלה שאצלם זה אישי, אני לא יכול להיכנס לפרטים".

אצל שקד זה אישי?
"יש כאלה שאצלם זה אידיאולוגי כי הם רואים את הסיכוי של השמאל לנסות לחזור לשלטון. ובצדק, אגב. אבל ברור שבבחירות הללו נתניהו הוא מועמד הימין היחיד שיכול להרכיב ממשלה ולכן הדיבורים האלה מאחורינו. לכאורה הם אמרו דברים ברורים כמפלגה". 

לבסוף התייחס אלקין לתוכנית השלום של ממשל טראמפ ולבניה בשטחי C: "לא קראתי את תכנית השלום ולא יודע מה יש שם. אולי יש שם דברים שלא אסכים איתם ואולי יש דברים שמדינת ישראל כן תוכל לחיות איתם. מה שברור הוא שהפלסטינים אומרים שהם לא יכולים לחיות איתה. הם יודעים מה יש שם. לגבי יחידות הדיור – היה דיון בקבינט על תכנון בנייה לפלסטינים בשטחי C. אני הייתי בין אלה שסברו שעלינו לקחת אחריות על התהליך הזה. המצב עד היום הוא שהרשות הפלסטינית היא שמימנה לצרכים של עצמה כדי לעודד הגירה ולייצר עובדות בשטח וכדי להשפיע מדינית. לתושבים המתגוררים שם יש צרכים הומניטריים ומדינת ישראל צריכה לטפל בזה ואני שמח שזאת העמדה שהתקבלה בקבינט ולכן בלב שלם הצבענו בעד ההחלטה הזאת ואפילו דחפנו אליה כי זאת החלטה שמשנה סדרי עולם ומשפרת את מצבה של מדינת ישראל".