יממה לפני סגירת הרשימות לבחירות לכנסת ה-22, במפלגת הימין המאוחד קוראים למפלגת עוצמה יהודית, ובראשה עו"ד איתמר בן גביר, לקבל את הצעת הימין המאוחד ולהגיע לאחדות. "איתמר, אל תסגור את השער לאחדות", אומרים במפלגה. 

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיצול בימין ואמר לשרים וחברי כנסת מהליכוד: "אם האנשים במפלגות הימין לא יתעשתו ויעשו חיבור גדול אנחנו נפסיד את השלטון. פשוט ככה". עוד אמר נתניהו כי "לא ניתן לבצע שריונים נוספים מאחר ובליכוד יש זעקה גדולה על שריון כחלון וכולנו שלא מספק את הסחורה". עם זאת, בלשכת ראש הממשלה מכחישים ואומרים: "הדברים לא נאמרו". 
 
"זו קריאה נוספת ואחרונה לעשות את הדבר הנכון", אמרו באיחוד הימין למפלגת עוצמה יהודית. "הצענו לך הצעה הוגנת ביותר שמבטיחה לך ייצוג של 2 חברים בכנסת הבאה. כעת נשארה רק 'שאלת הכבוד'", מוסיפים במפלגה. "בשביל להגיע לאחדות ולשלב כוחות, צריך לעשות ויתורים. אין דרך אחרת. כל אחד מאיתנו התפשר למען האחדות ולמען טובת מחנה הימין. זהו רגע גורלי לימין ולארץ ישראל. עם ישראל לא יסלח למי שפגע בארץ ישראל למען כבודו האישי". 


איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90
איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90


אמש התראיין שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', ב-103FM וסיפר על המשבר מול עוצמה יהודית, וטען כי במפלגה בוחרים "להיעלב, לזרוק בוץ ולא להתחבר". סמוטריץ' קרא גם הוא לחברי עוצמה יהודית להתחבר עם הימין המאוחד, "אני רוצה אותם גם עכשיו. שיעברו מפוזיציית הנעלב לפוזיציה של מי שרוצה למצוא פתרונות". בנוסף לכך סמוטריץ' סיפר כי המשא ומתן עם עוצמה יהודית היה "בלתי אפשרי, כי הם קצת כמו ליברמן". 

מוקדם יותר היום חתמה מפלגת עוצמה יהודית על הסכם ריצה משותפת עם מפלגת נעם. בראש הרשימה יעמוד בן גביר, מספר שתיים ושלוש יהיו של מפלגת נעם, ובמספר ארבע ישובץ ברוך מרזל. ממפלגת עוצמה יהודית נמסר כי "ההסכם עבר לאישור רבני עוצמה ונעם. נזכיר כי מזכירות עוצמה אישרה את הריצה עם נעם וזאת מתוך רצון להיאבק ללא פשרות על דמות עם ישראל וארץ ישראל לפי תורת ישראל".

מחר בשעה 22:00 תנעל הגשת הרשימות לכנסת ה-22 בוועדת הבחירות המרכזית. עד כה הוגשו עשר רשימות:

1. דעם - כלכלה ירוקה מדינה אחת.
2. מנהיגות חברתית.
3. עוצמה כלכלית - קולם של העסקים בישראל
4. ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן. 
4. זכויותנו בקולנו
5. זהות - תנועה ישראלית יהודית בהנהגת משה פייגלין. 
6. אדום לבן - הבלתי משוחדים. 
7. הפיראטים - כי כולנו באותה סירה והכל אותו שייט.
8. מפלגת ג'ה"ת - גוש התנ"כי. 
 
רשימות המועמדים שהוגשו ביום הראשון לוועדת הבחירות by maariv on Scribd