יו"ר מפלגת העבודה שלל הערב (רביעי) בנאומו בפני ועידת המפלגה אפשרות של חיבור עם ברק ותקף את הליכוד, אך גם את כחול לבן. "גם כחול לבן וגם הליכוד מנותקים מהציבור ויביאו אלינו את אותה המדיניות של ניתוק, של ריחוק, של הפקרה", אמר פרץ.

"היום גם ברור לכולם כי מה שכחול לבן מכרה לציבור היה בלוף אחד גדול. יצרו מיזם פוליטי שהיתה לו מטרה אחת, הגדרה אחת: להחליף את בנימין נתניהו. בכחול לבן יש אנשים מצוינים, כולם חברים שלי. אבל זו עגלה שהסוסים האצילים שמושכים אותה אינם שועטים באותו כיוון", הוסיף יו"ר העבודה. 

"יכולתי להישאר במקום הנוח לי, לחבור למרצ, לאהוד ברק, לעמוד בראש גוש שמאל. אם הייתי בוחר להישאר במקום הנוח לי, היינו גוזרים הפסד בטוח לכל המחנה. הרי אנו רואים שהחיבור של ברק-מרצ לא היה מוסיף קול אחד למחנה, וזה אומר לוותר מראש. אולי היינו עומדים יחדיו מנופחי חזה, אך היינו מגישים לנתניהו את השלטון ללא מאבק", הסביר פרץ.
 
ועידת מפלגת העבודה. צילום: אבשלום ששוני
ועידת מפלגת העבודה. צילום: אבשלום ששוני

חבר הכנסת שלל כניסה לממשלה בראשות נתניהו אך הדגיש כי אינו מחרים את מפלגתו. "על מנת שלא יהיה ספק – אנחנו לא נשב עם בנימין נתניהו. לא ננהל מו"מ עם נתניהו עם כתב חשדות מעל ראשו, ואם יוגש נגדו כתב אישום נדרוש את התפטרותו המידית. איננו מחרימים את הליכוד. איננו מחרימים את מצביעי הליכוד", ציין. 

יו"ר התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, אותו ביקשה מפלגת העבודה לשריין במקום ה-19 ברשימתה, הודיע הערב כי בכוונתו להצטרף ל"מחנה הדמוקרטי". הוא ישוריין על ידי חברת העבודה לשעבר, ח"כ סתיו שפיר, במקום ה-11 ברשימת ה"מחנה הדמוקרטי".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, הודיע מוקדם יותר הערב לחברי הנהלת המפלגה כי הוא מעוניין לשריין למקומות ה-15,14 ו-19 את נחמן שי, עמית יפרח וגלעד קריב בהתאמה. בתוך כך, הערב נדחתה על הסף העתירה של מיכל בירן ואמילי מואטי לבטל את השיריונים של פרץ לרשימה.

יו"ר המפלגה אישר בנאומו גם את הידיעה שפורסמה השבוע במעריב כי חבר הכנסת לשעבר איתן כבל לא יתמודד. "אני רוצה להודות לאיתן כבל, שהחליט שהוא מנסה פרק חדש מחוץ לכנסת, אבל על מנת שאיש לא יתבלבל הוא מתייצב איתנו כראש מטה הבחירות", אמר. פרץ הודיע גם שסיכם עם ח"כ שלי יחימוביץ שעם שובה מחופשה בחו"ל היא תצטרף לקמפיין העבודה-גשר וכך יעשה גם השר לשעבר, אופיר פינס פז.