יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (שבת) באירוע שבתתרבות כי הוא מעוניין להיות ראש הממשלה וכי הוא לא פסול אפשרות של רוטציה. "יש כאלה שאצלם ראשות ממשלה זה אובססיה אצלי זה רק אופציה, אין לי אובססיה". כשנשאל ליברמן על ידי מנחת האירוע עמליה דואק אם הוא לא שולל את האפשרות של רוטציה, השיב: "לא פוסל, אני משתדל קודם כל להביא מספיק מנדטים". ואולם, בסביבתו של ליברמן מבהירים כי "לא קיימת שום אופציה לרוטציה עם נתניהו, כל המאמץ הוא להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה. הרבה פחות מעניין מי יהיה ראש הממשלה".

מדוברות ישראל ביתנו נמסר מאוחר יותר כי "לא קיימת שום אופציה לרוטציה עם נתניהו, כל המאמץ הוא להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה. הרבה פחות מעניין מי יהיה ראש הממשלה".
 
ליברמן תקף באירוע את השר בצלאל סמוטריץ' מהימין המאוחד: "ההכרעה האמיתית בבחירות היא לא בין גנץ לביבי אלא בין ישראל של ישראל ביתנו לבין ישראל של סמוטריץ'". הוא קרא גם לשוב לסיכולים הממוקדים: "כולם מבינים שהפעלת אלימות משתלמת. גם אחרי הבחירות האחרונות הציעו לי להיות שר ביטחון אבל לא לקחתי. יש כניעה לטרור לכן לא תהיה כניעה לטרור ולא תהיה העברת כספים".

מהליכוד נמסר בתגובה: הדברים של ליברמן הם מסך עשן כדי להסיט את דעת הקהל מכך שנתפס מנחה פעילים ״ללכת על הראש של נתניהו״, ומכוונתו להמליץ על לפיד וגנץ לראשות הממשלה. רק לפני כמה ימים פרסם גרש פישמן, ראש סיעת ישראל ביתנו בנתניה, הנחייה שנתן ליברמן במפגש ראשי סניפים וסגני ראשי ערים, לפיה ״אין להתעסק בשום דבר אחר מלבד לתקוף את נתניהו״. זה אומר הכל על כוונותיו של ליברמן.
 
יו״ר העבודה גשר, ח״כ עמיר פרץ, אמר הבוקר כי ההליכה לבחירות תואמה בין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לראש הממשלה בנימין נתניהו וכינה את המהלך "הונאת המאה". בנאום בכנס פעילים בסכנין אמר פרץ: "ליברמן הוא השותף הטוב ביותר שיש לנתניהו לאורך השנים. השותף שלו לגזענות, השותף שלו לחסינות, השותף שלו למדיניות ההזנחה החברתית, לקריסת מערכת הבריאות ולכך שמיליון ילדים חיים מתחת לקו העוני.

לא מצליחים לצפות בסרטון? לחצו כאן לצפייה באתר המותאם

"הוא שניזכר רק בבחירות שיש עולים חדשים ללא פנסיה. מצביעים שמתפתים אחרי ליברמן החדש שלא ישכחו שמדובר בזאב גזעני שהתעטף בעור של כבש ושיום אחרי הבחירות יפגשו שוב את אותו ליברמן ימני קיצוני , שונא את מוסדות אכיפת החוק ורואה בהם אויבים ויעשה הכל לפגוע בהם והחליש אותם", הוסיף.
 
הנגבי: "לא עורפים ראשים"

באירוע שבתרבות בכפר סבא התארח היום השר צחי הנגבי (ליכוד) ואמר כי "נתניהו לא יוחלף בשום מקרה, אנחנו לא עורפים ראשים. מעולם לא היה מצב באף מערכת בחירות שהליכוד לא קיבל לפחות 3-4 מנדטים יותר מהסקרים. יש רוב מסויים לימין שמתערער בגלל ליברמן. העמדה של הליכוד וראש הממשלה היא לכונן ממשלת ימין כיעד".



"אני כבר הבעתי את דעתי למרות שכעסו עלי, מהניסיון שלי, כיהנתי ב-5 ממשלות מהן 2 היו ממשלות אחדות והן היו הממשלות הכי טובות. המפלגות הקטנות לא יכולות לסחוט את המפלגה השלטת וגם הממשלה מעזה. קשה לאורך זמן לנהל ממשלה מתפקדת עם רוב מזערי. אני מאמין שאם התוצאות תהיו כאלה, זה מה שיקרה", הוסיף הנגבי.



שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר באירוע שבתתרבות ברמת גן כי ראש הממשלה נתניהו אשם בהליכה לבחירות חדשות אך לא שלל ממשלת אחדות עם הליכוד בלעדיו. "נתניהו שלח את כולנו לבחירות. פעם קודמת נתניהו נכשל בהרכבת הממשלה. במקום ללכת בדרך המלך, להחזיר את המנדט לנשיא ולהטיל את המשימה על בני גנץ, או אפילו על מישהו אחר מהליכוד - אנחנו היינו מקימים את הממשלה".

"נתניהו בחר לפזר את הכנסת בדרך לא ראויה, כדי לחלץ את עצמו מאימת הדין, וכולנו משלמים את המחיר- 3 מיליארד שקל. אני מאמין שיש התפכחות בליכוד, גם הם מבינים שהוא נכשל, גם הם מבינים שהוא כבר לא "הקוסם". כמה אפשר להתעלם? פרשה 1000, 2000, 4000 – ויש עוד הרבה פרשות פתוחות", הוסיף יעלון. 

על ממשלת אחדות אמר: "אנחנו לא מחרימים אף אחד. אנחנו אומרים אחדות מהרגע הראשון! מיד אמרנו שנרים טלפון לליכוד לממשלת אחדות, זה הבסיס האיתן כדי לא לאפשר למפלגות קטנות לסחוט אותנו. אנחנו לא זקוקים לעצה של ליברמן בעניין".

יו״ר משותף ב"מחנה הדמוקרטי" וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק השתתף הבוקר בשבתרבות ברמת גן והאשים את נתניהו בתמיכה בכפייה דתית. ״נתניהו הורס את הדמוקרטיה, עם הברית הבלתי קדושה בין נתניהו שבורח מאימת הדין, לבין הכניסטים - גזענים, קיצוניים וחשוכים שמסלפים את היהדות", אמר ברק. "האנשים האלה חובשים כיפות וקוראים לעצמם יהודים. אני אומר לכם הם מסלפים את היהדות, בם מסלפים את הציונות, הם מסלפים את הישראליות והם מטילים טרור של כפיה דתית על אזרחים בכל רחבי המדינה".