שר התקשורת דודי אמסלם האשים הבוקר (ראשון) את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ב"אנטישמיות" בעקבות סירובו לשבת בממשלה עם המפלגות החרדיות ועם הימין המאוחד. בראיון לכאן ב', אמסלם תקף את דבריו של ליברמן כי אם לא ימליץ על אף אחד לראשות הממשלה יבקש מחברי הליכוד מחליף לראש הממשלה בנימין נתניהו, וציין את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כמועמד. 

"ליברמן לוקח כמעט 30 אחוז מהציבור היהודי ופוסל אותו. אני אומר לך שאם לא הייתי מכיר אותו ונמצא בארץ ישראל הייתי בטוח שמדובר באדם אנטישמי", אמר שר התקשורת. "הרי את מי הוא פוסל? את החרדים ואת הדתיים הלאומיים, למה הוא פוסל אותם? כי הם יהודים".

"הוא פוסל אנשים יהודים רק בגלל שהם יהודים, תשמע מה הוא אומר לנו", הוסיף אמסלם. "בבחירות הקודמות נתניהו רצה להכניס את בוז'י הרצוג, אני נשכבתי על הגדר, אני רבתי איתו. עשיתי בלגאן שלם כדי שיכניס את ליברמן, כי אני מאמין בזה. אני מאמין שהמחנה הלאומי צריך להיות כגוש אחד. מה עשה ליברמן? שבר את הקו. אני לא פוסל סנריו (תרחיש) שהוא ימליך בסוף את גנץ, עם אהוד ברק ואחמד טיבי יתמוך בהם". 

אביגדור ליברמן. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
אביגדור ליברמן. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 

"גם החרדים וגם הדתיים לאומיים באים עם ערכים יהודיים, במה הם שונים ממנו? על זה גדלנו פה, כשהייתי ילד עד גיל 20 לא ראיתי חנות שמכרה חזיר בשבת, לא ראיתי המון דברים, מדינת ישראל מאבדת את הזהות שלה באופן טוטאלי", אמר השר מהליכוד.

"רצחת וגם ירשת"

על דברי ליברמן על אדלשטיין, אמר אמסלם: "מה שהוא עשה זה 'רצחת וגם ירשת'. הוא גם הצביע על מועמד פנימי אצלנו מהעלייה הרוסית כאילו הוא מסמן לרוסים אצלהם, למצביעים שלו: בואו נשים גם את יולי אדלשטיין. אתה מבין את החוצפה שלו? אנחנו מפלגה דמוקרטית, בוחרים את המנהיגים שלנו בצורה דמוקרטית".
כשנשאל אם יעדיף ממשלת ימין בראשות אדלשטיין או מצב בו לא תקום ממשלה, ענה: "אין ממשלה, כל דמוקרט אמיתי יודע, כמו שאני לא בא לעודד פורר ואומר להם 'עזבו את ליברמן, קחו מישהו אחר'. מצביעי הליכוד רבים מהם מצביעים בגלל נתניהו. מה שעושה ליברמן פוגע באדלשטיין בליכוד וכל זה לקושש קולות מהרוסים".

הציוץ של יאיר נתניהו על ליברמן ואדלשטיין. צילום מסך
הציוץ של יאיר נתניהו על ליברמן ואדלשטיין. צילום מסך



אמסלם נשאל אז על הציוץ של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בו נטען כי ליברמן תיכנן פוטש עם אדלשטיין. "עזוב, אני לא אתייחס לזה, לדעתי זה הבל ורעות רוח. לדעתי ליברמן לא מתכנן דבר כזה עם אדלשטיין, אדלשטיין לא רוצה, הכל שקר", השיב השר.