האלוף (מיל') יאיר גולן, לשעבר סגן הרמטכ"ל וכיום מספר 3 במפלגת המחנה הדמוקרטי, התראיין היום (שלישי) לתוכנית של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והביע את דעתו בנוגע להצהרת הנאמנות של נתניהו, היחס כלפי אנשי השמאל ועל הרב יצחק גינזבורג, מתומכי ברוך גולדשטיין המקושר לטבח במערת המכפלה, אשר יקבל החודש פרס ליצירה תורנית בחסות האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך. 

אם היית צריך לחתום על הצהרת נאמנות לברק או הורביץ?
"אלה אנשים סבירים ולכן הם לא יבקשו דבר כזה. הידיעה האמיתית של היום הזה היא הענקת פרס מפעל חיים לרב גינזבורג. העובדה שרב שמייצג את נוער הגבעות ובז למוסדותיה של ישראל מקבל פרס כזה היא דבר חמור וחציית קו אדום, יותר חמור מהצהרת הנאמנות. מזה אנחנו צריכים להירעש ועל זה להזדעק". 
לא מסכים איתך. האם זה בסדר לתת בשעתו פרס ישראל לפרופ' לייבוביץ' שקרא לחיילי צה"ל יודונאצים?

"אם מסתכלים על מכלול היצירה של שניהם - זאת השוואה לא ראויה ואפילו מבזה. לייבוביץ' תרם רבות להגות היהודית בעוד שגינזבורג מייצג יהדות חשוכה וקנאית. כמפקד איו"ש הקפדתי לעיין בכתבי הרבנים הקיצוניים שמשמשים השראה לנוער הגבעות ואני אומר לכם שהאיש הזה צריך היה להיות מוקע ע"י מוסדותיה של מדינת ישראל, הוא מעיד על הקיצוניות שאליה אנחנו נגררים".

 
כמפקד איו"ש הסתבכת בנוהל שכן, אתה כן אישרת לחיילים לעשות זאת. נתפשת כביטחוניסט עם סטייה ימינה, ופתאום אתה שמאלן. איך זה קרה?
"הסברה שמי שדואג לביטחון ישראל הוא ימין – זאת סברה לא אינטלגנטית ואל לנו להיגרר לזה. בתי הקברות מלאים באנשי שמאל. מבחינה מוסרית מעשיי היו נכונים אבל בניגוד לנוהל. אנחנו חייבים לשמור על מידת מוסר ואנושיות גם בלחימה. לחימה היא למען ביטחונה של מדינת ישראל ללא ימין ושמאל. צריך לשמור על ממלכתיות מכל משמר. פרס לרב גינזבורג זה בלתי מתקבל על הדעת".

גם זה מזכיר לך את מה שאמרת על התהליכים מגרמניה?
"אני כבר משעמם את עצמי ולא מתייחס לזה". 
 
איך קיבלו אותך בבקעה אל גרבייה אתמול?
"טוב מאוד. ערבים הם חמישית מתושבי ישראל, יש לא מעט מוכשרים בהם. יש לי מועמד ערבי לתפקיד שר הבריאות. יש ערבים שרוצים את בטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל".
 
הערבים מתנגדים למדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית.
"למה אתה הולך למי שלא מסכים? במפלגתי יש את עיסאווי פרייג', אני הייתי שמח לראות אותו שר, הוא קורא לשוויון ולא שולל את קיומנו כאן".
 
אינך חושש מהמשתה הגדול של כחול לבן שאולי ימחקו אתכם?
"זה רק ממריץ אותי לעבוד יותר קשה. אני קורא לכל מי שדעותיהם כדעותיי – להצביע לנו".