ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למה שהוא מכנה ה"הקומבינה" של אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, להקים ממשלה. במפגש עם אנשי ליכוד באילת, תקף הערב (ראשון) ראש הממשלה את לפיד על כך שהשווה בין הליכוד לקוריאה הצפונית בגלל העצומה עליה חתמוחברי התנועה שלא להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה זולת נתניהו. "תנו לי לשאול אתכם, בליכוד יש פריימריז? יש. בצפון קוריאה יש פריימריז? אין. איפה עוד אין? ביש עתיד יש פריימריז? אולי בישראל ביתנו יש פריימריז? מה עם המפלגות האחרות? אתם יודעים כבר את התשובה", אמר נתניהו.



עוד אמר נתניהו, כי הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה. כל הרשימה שלנו, כולל ראש הרשימה, נבחרים. על ידי מי? על ידיכם. אתם בוחרים, ואתם חופשיים גם לבחור וגם לדבר וגם להעיר וגם לבקר, אבל שם אצל הדמוקרטור לפיד, עם עדי קול, חה"כ, מעיזה להגיד משהו… טק, זורקים אותה. חיים ילין, שהובא כנציג עוטף עזה, זרקו אותו. אצל ליברמן? טוב נו, בכלל, אתם מכירים את זה. בדיחה! אלה מדברים על דמוקרטיה? הם צבועים. טוב שהם לא באים לאילת, כי עם החמאה… גוש החמאה… הכל היה נשטף עד למטה. מכוסים בחמאה! איזו צביעות! הדמוקרטיה האמיתית היחידה היא בליכוד ואצלם יש דיקטטורה".



וכאן התייחס נתניהו ל"קומבינה", לדבריו של לפיד וליברמן: "בנוסף לצביעות הם רוצים באמת להרוס את הדמוקרטיה, כי יש להם קומבינה. מה הקומבינה? לפיד, ליברמן, עוד כמה, יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן. מה התכנית? הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה, אבל יש להם בעיה כי הציבור בוחר בליכוד, ואנשי הליכוד, ולא רק הם, רוצים… מה הם רוצים? אני לא יודע, אני הולך ברחוב. מה הם צועקים? אני שומע את זה, אני עבדכם הנאמן ואני מאוד מעריך את זה. ויש בחירה דמוקרטית. הייתה עכשיו בחירה דמוקרטית שרוב מכריע בציבור רצה ממשלת ליכוד בהנהגתי והוליכו שולל את הבוחרים, זורקים את הבחירה של הבוחרים לפח והיום רוצים לעשות את זה עוד פעם".





"אנחנו נלך לבחירות עם הרשימה שבחרנו, שאתם בחרתם, באופן דמוקרטי במפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל. הולכים לבחירות, מח"ל בראשות עבדכם, ככה כתוב על הפתק, וירמו את הבוחר. יעשו אחר כך קומבינה, זו התכנית שלהם. אנחנו לא ניתן לקומבינה הזאת לעמוד ולא ניתן לדיקטטורה הזו לעמוד, אנחנו ננצח ואיך ננצח? רק בדרך אחת. רק ליכוד אחד גדול! רק מח"ל אחד גדול! זה מה שמפוצץ את הקומבינה הזאת".



"אני מוכרח להגיד, אני מתפלא. בדרך כלל שומרים את ההפתעות להמשך אבל הן נחשפו, זו הבחירה האמתית, והבחירה האמיתית היום היא זו: מי אתם רוצים שיהיה רה"מ הבא? בני גנץ? ולפיד? אולי יעשו איזו רוטציה עם ליברמן? או הליכוד בראשותי".


יאיר לפיד אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "זה שאתה פראנויד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחרייך".