יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף היום (שני) בחשבון הפייסבוק שלו את העצומה שבה התחייבו חברי הליכוד לתמוך בהטלת תפקיד ראש הממשלה רק על בנימין נתניהו לאחר הבחירות: "הבדיות, ההאשמות וההזיות של נתניהו מעידות יותר מכל על היסטריה, אי עמידה בלחצים ואובדן שליטה עצמית. ההחתמה המבזה של ח"כים מהליכוד על הצהרת נאמנות בנוסח קוריאה הצפונית, מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה". עוד כתב ליברמן, כי "'לישראל ביתנו', בבחירות הקרובות, יש מטרה מרכזית אחת - להקים ממשלה לאומית-ליברלית רחבה ולמנוע הקמת ממשלת הלכה".



כזכור, בימים האחרונים יזם יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן החתמה של כל המתמודדים ברשימת הליכוד על מסמך בו יתחייבו לאחר הבחירות לתמוך בהטלת תפקיד ראש ממשלה אך ורק על בנימין נתניהו ולא על מועמד אחר מהליכוד. היוזמה באה בעקבות דבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בשבת לפיהם אם בעקבות הבחירות לא ניתן יהיה להרכיב ממשלה עם נתניהו יציע לליכוד לבחור מועמד אחר ונקב בשמו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. 
מועמדי הליכוד נדרשו לחתום על מסמך, בו נכתב כי "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר".
 

ה"עצומה" נשלחה בהודעת ווטסאפ למועמדים הממוקמים ב-40 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד על ידי אלידור סבח, עוזרו של חבר הכנסת דוד ביטן. בליכוד מעריכים כי כל 40 המועמדים יתמכו בסופו של דבר ביוזמה, למרות שהיא מעוררת בקרב רבים אי נחת בטענה כי היא נכפתה עליהם, ולא הותירה בידיהם ברירה. ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו צייץ לאחר מכן בטוויטר: "תודה לחברות וחברי הליכוד על התמיכה החד-משמעית בי. הליכוד מאוחד מתמיד!".