סוף לאפשרות לחיבור בין החרדים לכחול לבן? סגן שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה, ח”כ יעקב ליצמן, תוקף הבוקר (שני) בחריפות את מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, בעקבות סרטון שהעלה האחרון וטוען כי הדתיים רק רוצים לסחוט עוד כסף מנתניהו. 

"קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות", כתב ליצמן. "מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית". לדבריו, "לפיד שגדל כילד שמנת, המשיך לגרוף הון ציבורי כפרזנטור בבנק ושדרן באולפני חדשות, לא רעדו ידיו כשעשק את ילדי ישראל כשר אוצר כושל, עד שהצלחנו להיפטר ממנו אחרי שנתיים ובכך הצלנו את המשק מקריסה אפשרית". 
"כשניערתי את בגדיי מעל דוכן הכנסת אחרי שלפיד נגע בי, היו שאמרו לי שזה מוגזם", הוסיף סגן השר. "היום כולם מבינים שלפיד נותר אותו לפיד שכל עיסוקו בהפצת רעל של שנאה ושיטנה בין האוכלוסיות והמגזרים". 
 


ליצמן פנה ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, וקרא לו לצאת נגד דברי לפיד: "מר בני גנץ, כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

לפיד מסר בתגובה לביקורת של ליצמן: "אני לא מוכן לקבל הטפות מוסר על אנטישמיות מאדון ליצמן שמגן על פדופילים. אני גם לא מתרשם מזה שהם מתחילים לצרוח ״שנאה, שנאה״ בכל פעם שלמישהו יש עליהם מילת בקורת. יש אנטישמיות אמיתית בעולם. יורים ביהודים בבתי כנסת. יש אזורים באירופה שבהם יהודים לא יכולים להסתובב עם כיפה על הראש. זאת אנטישמיות. סרטוני בחירות מצחיקים שמדברים על זה שביבי מוכן למכור את הכל תמורת החסינות שלו, זו לא אנטישמיות. אנחנו נמשיך להלחם על ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית, חופשית וליברלית".

גם יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור, הגיב לסרטון: "מפלגת כחול לבן מוכיחה שהיא לא אחרת מאשר יש עתיד עם מיתוג חדש, בניסיונות נואשים לקושש מנדטים היא מוכנה לפגוע בעולם התורה, בבני הישיבות ובאחדות עם ישראל. סרטון זה רק מוכיח שמדובר בעוד מפלגה אשר מתמודדת לאופוזיציה ולא לממשלה".

כזכור, גנץ מנסה להתקרב לחרדים. בציטוטים מתוך מפגש סגור שערך גנץ בבני ברק לפני שבועיים, אומר יו"ר האופוזיציה: "אני מאמין בהובלה אורתודוקסית, זה מה ששימר את עם ישראל לאורך שנים. אני חושב שזה מה ששימר את עם ישראל לאורך שנים. האם אני חושב שיש להם בלעדיות ואין בלתם? לא".דבריו של גנץ כאמור נאמרו במהלך סיור של יו"ר כחול לבן בבני ברק, במרכזו ערך מפגש סגור לקבוצה של תושבי חרדים. בדבריו, התייחס גנץ ממושכות לנושאים שעל סדר היום ושטח את דעותיו בנושאים שעל הפרק. גנץ הפציר בנוכחים לחפש את המכנה המשותף ולנהל שיח הוגן, גם בסוגיות שנויות במחלוקת.