ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לסרטון של מפלגת כחול לבן שעורר סערה וכינה אותו הסתה המנוסחת בנוסח אנטישמי. "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה. רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל מסוכנת וחסרת אחריות בראשות יאיר לפיד וגנץ", כתב נתניהו בטוויטר.



ח"כ יאיר לפיד ענה לראש הממשלה וכינה אותו "גדול המסיתים". "לא לתאר, נתניהו, גדול המסיתים בתולדות ישראל, תוקף אותי על בדיחה בוואטסאפ", כתב לפיד בטוויטר, "היי ביבי, שאתחיל להוציא לך ציטוטים? את הארס והאיבה שאתה שופך כבר שנים לתוך החברה הישראלית? חוץ מזה, הבדיחה היא על המיליארדים שהעברת לעסקנים החרדים, מה שאומר שהיא בכלל לא היתה על חשבונם, היא היתה על חשבוננו".


לפיד, ששיתף אמש את הסרטון המדובר, שיתף אותו שוב בפייסבוק והבהיר כי הוא לא מתחרט על פרסומו וטען כי מדובר בצביעות של הפוליטיקאים שדיברו נגדו. "אני רואה שהעסקנים החרדים זועקים "אנטישמיות" על סרטון הוואטסאפים שהעליתי כאן (מניח אותו שוב, כדי שתראו שמדובר בבדיחה, ואפילו מצחיקה). אני בחברה טובה. הם קראו "אנטישמי" לאלוף אלעזר שטרן, יהודי שומר תורה ומצוות. הם קראו "אנטישמים" לרוב יהודי ארה"ב, מיליוני יהודים חמים ואוהבי ישראל. הם קראו "אנטישמים" לאנשי מערכת הבטחון שהעזו לפעול למען גיוס חרדים. הם קראו "נאצים" לשוטרים שעושים את עבודתם. לשר המשפטים אוחנה הם קראו "מחוקק התועבה". לי קראו כבר "עמלק, אנטישמי, צורר, רשע ושטן" (רשימה חלקית מאוד). עמלק, למי שלא מכיר את הסלנג, הוא מי שצריך להשמיד אותו ואת זרעו אחריו. כן, הכוונה לילדים שלי", כתב לפיד בפייסבוק.


עוד הוסיף: "אני לא זוכר שמישהו הזדעזע במיוחד כשכתבו את כל זה בעתונות החרדית וצעקו את זה מעל בימת הכנסת. יש אגב הבדל אחד עקרוני בין סרטון הוואטסאפים שלנו למה שהם כתבו. הסרטון הוא בדיחה (על חשבון ביבי בכלל). את דברי ההסתה החמורים שלהם הם אמרו ברצינות גמורה. אני גם מאוד מתרשם מזה שהם פיתחו לפתע רגישות כזו. לא הפריע להם שליצמן מסייע לפדופילים. לא הפריע להם שביבי אמר שבני גנץ הוא חולה נפש. לא הפריע להם כשהשוו את השמאל לדאעש. לא הפריע להם כשצועקים "מוות לערבים". לא הפריע להם כשיצאו עוד ועוד עדויות על אפליית בנות מזרחיות ואתיופיות בחינוך החרדי. ממש לא הטריד אותם כשח"כ אייכלר אמר שאני "מזכיר לו את היטלר" (את היטלר!). הדבר היחיד שזיעזע אותם עד עמקי נשמתם האנינה זה וואטטסאפ שהזכיר את המילה "תקציבים"".
"כי זו השיטה שלהם. אלה שמסיתים בלי חשבון, צועקים "הסתה!", אלה שמובילים שיח של שנאה, צועקים "שנאה!" לא יעזור להם. אין לי שום כוונות לקבל הטפות מוסר מאנשים שלא מפסיקים לקלל ולהשמיץ. אין להם בעלות על היהדות, ואני לא מקבל מהם הוראות מה מותר לי ומה אסור לי להגיד".

כזכור, סרטון הבחירות גרם מוקדם יותר למחלוקת בכחול לבן. יו"ר המפלגה, ח"כ בני גנץ, אמר כי "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכל". 
 
מכחול-לבן נמסר בתגובה לסרטון: "האחדות הפנימית וההבנה שיש לקיים שיח מכבד ומכיל, וההבנה שכל חלקי החברה הישראלית פה כדי להישאר ולחיות ביחד היא שמובילה את קמפיין כחול לבן. הקמפיין אינו נגד מגזר מסוים, אלא מדבר על ראש ממשלת ישראל שנסחט פוליטית. כחול לבן לא מקדמת שיח משמיץ מפלג ומעליב, לא נגד ימניים, לא נגד שמאלניים, לא נגד חרדים ולא נגד ערבים. כולנו חברה אחת".

כאמור, הסרטון של לפיד, שהציג התכתבות וואטסאפ פיקטיבית של חברי הקואליציה העתידית של נתניהו, עורר סערה לאחר שנטען בו לכאורה שכל מה שמעניין את הדתיים זה לקבל עוד ועוד כסף. סגן שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה, ח”כ יעקב ליצמן, תקף את לפיד ואמר כי "קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית". לדבריו, "לפיד שגדל כילד שמנת, המשיך לגרוף הון ציבורי כפרזנטור בבנק ושדרן באולפני חדשות, לא רעדו ידיו כשעשק את ילדי ישראל כשר אוצר כושל, עד שהצלחנו להיפטר ממנו אחרי שנתיים ובכך הצלנו את המשק מקריסה אפשרית".