פרשת הסרטון האנטישמי: חבר הכנסת יועז הנדל, מבכירי כחול לבן, הגיע לתוכניתה של אילה חסון ב-103FM על מנת להגיב לעליהום בין מפלגתו למפלגות החרדיות בעקבות פיצוץ סרטון התעמולה שנטען כי הציג יהודים כתאבי בצע ומכאן ספג ביקורת על אנטישמיות. הנדל: "אני לא אהבתי את סגנונו של הסרטון, אבל להגיד שהוא אנטישמי הוא זילות המושג".

אתם יודעים שזה מתוך ראשי המחנה שלו לעשות לו פנצ'ר בגלגל. הוא רואה את זה.
"אני לא חושב שהתיאור נכון או מדויק. אני כן רואה מאמץ גדול של כולם לנצח, כולל אנשי הקוקפיט ותחתיהם. פה ושם יש אירועים כאלה ואחרים. המהומה של אתמול עם הסרטון שיצא – אני פחות אהבתי אבל כוויכוח זה לגמרי לגיטימי, מה שלא לגיטימי הוא שהופכים את הדיון או הוויכוח לשיח על אנטישמיות. כאילו השמיים נפלו, כאילו עד עכשיו חברי הכנסת החרדים היו נופת צופים".
 
כל קריקטורה של יהודים בתור רודפי בצע, אם הייתה מתפרסמת בעולם, הייתה מזעזעת אותנו.

"אני מתחבר לדברייך, יש דברים שצריך לשפר, וזה עניין של סגנון, אבל מדובר בהטפת מוסר כללית מאנשים שעושים פי אלף יותר גרוע".
גנץ מנסה לפלס דרכו בעולם החרדי ולייצר קואליציה, ולפיד מתעב חרדים כמו ליברמן.
"לפיד לא שונא חרדים ואנחנו בוודאי לא. להפך, הם חלק מהאחריות שלנו כשליחי ציבור כדי לשלבם בחברה. לפני שבוע ישבתי עם גנץ ויזהר שי אכלנו צ'ולנט בבני ברק, למדנו גם גמרא. בסוף, יש ויכוח עקרוני בין החרדים לבינינו על ענייני דת ומדינה, אנחנו רואים אחרת תחבורה ציבורית ואיך הגיור צריך להיראות, אבל אפשר לנהל את הוויכוח בלי לשנוא".
הם מרגישים שנואים ומשוסים, אני לא אומרת שהם לא פועלים בחזרה.
"אני אומר בקול רם, אני לא אהבתי את הסגנון של הסרטון שיצא. לי יש אחריות על זה, אני מדבר על הסרטון של לפיד, אבל בין זה לבין להפוך את זה לזילות האנטישמיות, זה לגמרי רחוק משם".
יש תובנה שאחרי הבחירות כחול לבן תתפרק ולפיד יפנה לדרכו. גנץ יודע שההכפשות נגדו יוצאות מכיוונו של לפיד.
"אני איש של עצמי. ברור שבפוליטיקה יש תככים ואגו ורצון להתקדם, אבל בסוף לכולם יש אינטרס לנצח ואנחנו החלופה היחידה. מה שנראה כעת הוא לא סביר. ואני רוצה להוסיף על המתקפה של נתניהו על המשטרה בפרשת גל הירש – מי שמופקד על המערכת תוקף אותה אז יש שתי אפשרויות: או שבעשור האחרון הייתה משטרה מושחתת והוא לא עשה דבר, או שרק בגלל התסבוכת המשטרתית שלו הוא יוצא נגדה".


מנגד, חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה הגיעה לדבר אף הוא בתוכניתה של אילה חסון, והגיב על סרטון התעמולה של כחול לבן:  "אני לא אוהב להשתמש במילה אנטישמי, אבל זה משקף הסתה ועלילה ומשהו מתמשך מול קהילה – זה מריח דומה", וגם אמירה זהירה על האפשרות להקמת קואליציה עם כחול לבן ליאיר לפיד.

אז מה הדיאלוג שלכם מול כחול לבן? גנץ מאוד רוצה את החרדים כשותפים.
"אצל לפיד זה מגיע ממשהו פנימי, אולי אפילו תורשתי, וזה בולט. אולי מבחן הקבלה שם הוא סף ההכפשה נגד החרדים, אני לא רוצה לומר על אלה שנאלצו לעזוב והתמודדו מחדש אחרי ששיתפו פעולה. לפיד, האדם הזה, שרוצה להיות מנהיג לא הצליח לייצר שיח עם חרדי אחד. הרי חוץ מקוטביות גדולה כלפי חוץ, יש הידברות בין כולם ויש דברים משותפים ואצל לפיד זה לא קרה. היחיד שלא יצר שיח עם החרדים – זה לפיד. זה נהיה שחור לבן לא כחול לבן. לאחרים יש עבר אחר, גם גנץ, גם אשכנזי, היו איתם שיתופי פעולה והבנות".
 
אז אתה לא פוסל אותם?
"מהרגע הראשון אמרנו שגנץ הוא אדם ראוי, דיברנו עליו טובות. אנחנו מכירים אותו והוא יכול להיות בהנהגה הציבורית. אנחנו לא עסוקים בזה, בוודאי שבימים האלה זה בולט".
 
אז שותפות עם גנץ היא אפשרית. עם לפיד?
"ללפיד אין שום עשייה בטחוני או כלכלי והדבר היחיד שמעניין אותו זה החרדים. אז בציר הזה של ההכפשות והשמצות מול ליברמן הוא מתרחב יותר. לפיד לא פרטנר כי אין אפשרות לפרטנר".
 
אם גנץ נפרד מלפיד?
"גנץ הוא פרטנר לשיתופי פעולה אבל זה לא סותר לרגע שאנחנו לא רואים את נתניהו כמומלץ על ידינו ונעשה הכול כדי שזה יקרה. אם נתניהו ירצה לצרף את גנץ – לא נתנגד".
 
אם יבוא גנץ וירכיב ממשלה? 
"אנחנו הולכים עם נתניהו, עינינו לא נתונים לאחרים".