ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חושש מאוד ליכולתו להקים קואליציה לאחר הבחירות הקרובות, לאור חוסר רצונו של אביגדור ליברמן להצטרף לממשלתו. אתמול ערך נתניהו פגישה עם שרים וחברי כנסת בהם השרים ארדן, גמליאל, הנגבי, ואמסלם. לטענת נתניהו המצב נכון לעכשיו "גרוע מאוד".



יו"ר הליכוד סימן לעצמו שתי מטרות מרכזיות על מנת לנסות ולשפר את מצבו. הראשונה היא לצמצם את ההצבעה לעוצמה יהודית וזהות על מנת למנוע את בזבוז הקולות. מטרה שנייה היא לקחת מנדטים מ"הימין המאוחד". על פי אחד מאלו שנכחו בפגישה המדוברת נתניהו אמר כי יהיה עדיף להם להיות עם 8 מנדטים בקואליציה על פני 12 מנדטים עם ישיבה באופוזיציה. 


בתגובה לדיווח אמר השר בצלאל סמוטריץ' כי "עוד ועוד אינדיקציות מלמדות על כך שנתניהו הולך להקים ממשלת שמאל. בשביל זה הוא רוצה אותנו קטנים וחלשים. רק אם נהיה גדולים וחזקים לא תהיה לו ברירה והוא יהיה חייב להקים ממשלת ימין. הימין המאוחד שומר על נתניהו בימין".



במקביל כתב נתניהו בטור ל'ישראל היום' כי הוא מתחייב להקים ממשלת ימין ולא ממשלת אחדות לאחר הבחירות. "ההתחייבות שלי ברורה, להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין חזקה, שתמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים ותשמור על ביטחון אזרחי ישראל. זאת המחויבות שלי למצביעי הליכוד. לא תהיה ממשלת אחדות".



כבר אתמול דווח ב"חדשות 13" כי נתניהו מפעיל לחצים כבדים על יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, להסיר את מועמדותו לכנסת ו"לסגור" את המפלגה. הצעתו של נתניהו כוללת את כיסוי החובות של מפלגת זהות, בסך שלושה מיליון שקלים, תמורת סגירת המפלגה. עוד דווח, כי גורמים בליכוד אף מנסים לארגן פגישה בין השניים.
יחד עם זאת דווח, כי מקורבים לנתניהו דווקא מייעצים לו לסייע לפייגלין לעבור את אחוז החסימה. לדבריהם, מצביעים ליברלים שמצביעים למפלגתו של פייגלין לא באופן וודאי יצביעו לליכוד. בנוסף, פייגלין מצדו מציע למקורבים להקים מטה המיועד לציבור הרוסי גם אצלו. נימוק נוסף של המקורבים הוא ש"כל קול שיילך לפייגלין - לא יילך לאיילת שקד" מאיחוד מפלגות הימין. לפני כשבוע הגישה מפלגת זהות את רשימתה לבחירות לכנסת ה-22, וחסמה כל אפשרות של איחוד עם איחוד מפלגות הימין.