שמו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הועלה על ידי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כמי שיכול להיות מועמד להחלפת בנימין נתניהו בראשות הליכוד, עוד במערכת הבחירות הנוכחית. בראיון היום (רביעי) לאיילה חסון ב-103FM שלל את האפשרות, התייחס להצהרת הנאמנות עליה חתמו חברי המפלגה וכן לאפשרות שלליכוד לא יהיו 61 מנדטים על מנת להקים קואליציה. 





גם אתה חתמת על הצהרת הנאמנות לנתניהו?
"חתמתי על טקסט מאוד פשוט על פי בקשתו של דוד ביטן. הטקסט אומר שבליכוד לא מקבלים תכתיבים של מפלגות אחרות. לאחרונה כולם נכנסו לספורט לאומי מי צריך לעמוד בראשות הליכוד. אלה דברים מוזרים בעיניי".



זה מחמיא בכל זאת שמישהו חושב שאתה יכול להחליף את נתניהו.
"עברתי את גיל התמימות מזמן – מטרת המחמאות היא כדי לפגוע בליכוד ולתקוע טריז כדי ליצור סכסוך או ויכוח. אני מאוד שמח שזה לא צלח. מבחינתנו נתניהו יוביל את הליכוד גם בבחירות וגם אחריהן".



זה הלחיץ את נתניהו? היה נדמה שאתם בעלייה ביחסים בזמן האחרון, זה יכול להכניס טריז, אף אחד לא רוצה יורש שנושף לו בעורף.
"גם נתניהו מזמן עבר את גיל התמימות הזה, שוחחנו מספר פעמים על כל מיני נושאים שקשורים לבחירות וגם על התפקידים שלו ושלי במערכת הפוליטית, לא זיהיתי ממנו שום חשדות ושום עוינות".



דיברתם על הפיל בחדר?
"לא. דיברנו על כך שצריך לחזק את המסרים גם בתחום הזה - ובין היתר המסמך שכולם חתומים עליו הוא חלק מהעניין. זאת תשובה לכל אלה שמנסים להתערב אצלנו".


זה לא טבעי שכל אחד במערכת הפוליטית ירצה להגיע גבוה? מה, נתניהו הוא לעולם ועד?
"זה טבעי ולכן אפשר להתמודד בפריימריז ללכוד לראשות התנועה ולשאוף לתפקיד היו"ר. זה טבעי ופשוט ובליכוד, לעומת מפלגות אחרות, אפשר להתמודד".



על ראשות המפלגה תרצה להתמודד מתישהו?
"לא שמעתי שיש בחירות ואני עסוק כרגע בלהביא לניצחון הליכוד. לכן כל התאוריה הזאת אבסורדית לגמרי, צריך להיות מתאבד שיעי".



נניח שלא תצליחו להגיע ל-61. יש סיכוי שנתניהו יזוז?
"כזכור, אני ניסיתי למנוע את הבחירות המיותרות האלה, כי היו מפלגות שנכנסו לפסילה אישית מול נתניהו ואני מציע להם לצאת מזה. לכן הליכוד עושה את כל המאמצים. אם חס ושלום לא יהיו 61 לימין אני מציע לכולם לצאת מהראש של לקבוע לאחרים וכן להיכנס למו"מ כדי לשבת עם נתניהו". 


בנימין נתניהו. קרדיט: רויטרס


אז אתה בעד ממשלת אחדות
"העדיפות שלנו היא להגיע ל – 61, לא מתוך פסילה אלא מתוך זה שכאשר זה יקרה אז כל מפלגה ציונית מוזמנת להיכנס איתנו. אני מכוון לרוב ברור לאידיאולוגיה שאני שותף לה ואח"כ אנחנו לא פוסלים אף אחד".

מה דעתך על סרטוני החרדים של לפיד?
"חמור ביותר. לפני הבחירות הללו צעקתי שאין בבחירות האלה בשורה חדשה אבל אל לנו להידרדר לשיחים הביבים הזה. אבל לצערי אנחנו שם והחרדים אשמים בכל דבר במדינה - אנא אנו באים עם הדיבור הזה?".

ליצמן יכול להמשיך?
"אני מאוד עקבי - כל עוד יש חשדות כבדים אבל אין הכרעה של בית משפט אני לא אוכל לומר להם שאין להם מקום בתפקיד ציבורי. בזמנו, גם לאולמרט לא אמרתי את זה, ותאמיני לי שחיפשו ובדקו ולא מצאו אמירה כזאת. הגורם היחידי הם בית המשפט ואני מאחל לליצמן לצאת מזה בשלום".

וברמה הערכית?
"החוק הוא חוק וכך צריך לפעול. לגבי החשדות אנחנו מכירים חשדות כלפי ראש עיר שנעצרה באבו כביר וכולנו יודעים איך זה נגמר, העיר ממשיכה להתפתח. לכן אני מציע לכולנו לשמור על לשוננו ולא לגרום כאב מיותר לאנשים".

גנץ מתאים להיות ראש ממשלה?
"אף אחד שלא התנסה ומחפש קיצור דרך לא מתאים להיות ראש ממשלה, יש לזה הוכחות היסטוריות. הייתי מציע לגנץ וכל אחד אחר שחולף ושואף – קודם כל לבצע תפקידים בכנסת. אין אביר על סוס לבן, בפרקטיקה זה לא מה שקורה. כדאי להתנסות במערכת הפוליטית קודם, שום ניסיון אחר לא מוכיח שאתה יכול להיות ראש ממשלה מוסמך".

וליברמן?
"מטבע הדברים ראשי ממשלה מגיע ממפלגות גדולות. כל מי שרוצה להיות ראש ממשלה – יתכבד להביא הרבה מנדטים ולהרכיב ממשלה, כולם מוזמנים. מבחינת אינטרסים של מדינת ישראל - אין שום סיבה להחליף את נתניהו, הוא יודע והוכיח מה הוא עושה ואנחנו ממשיכים איתו".