יו"ר הימין החדש, איילת שקד, הגיבה היום (שישי) לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר כי "מי שמצביע ימין, מי שרוצה ממשלת ימין בראשותי, לא יצביע לא לליברמן ולא למפלגות האחרות". היא אמרה: "אנחנו הימין האידיאולוגי היחידי. אמרנו שנמליץ על מועמד הימין, שזה נתניהו. די לזרות חול בעיני הציבור. במקום לריב עם השותפות הטבעיות, עדיף לנתניהו למקד מאמצים בהגדלת הגוש אם אכן ממשלת ימין לאומית היא רצונו. מי שגמגם עם ברק, לבני, הרצוג, גבאי ורק אתמול כשאמרו אנשיו שילך עם גנץ - שלא יטיף לימין המאוחד. אצלנו נאמנים לימין ולערכיו״.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה אמר כי הוא "שומע את הגמגום של החברים בימין". הוא פנה אל מצביעי הימין והבהיר: "כל מי שאומר אני רוצה את נתניהו בראש ממשלת ימין שיצביע ליכוד ולא יגיד אני אתן את זה למישהו אחר ונדאג, נקווה שיעברו את אחוז החסימה. נקווה שאם יעברו אז ימליצו גם על נתניהו".



עוד אמר נתניהו: "הקולות של מי שהצביעו למפלגות האחרות התבזבזו - בזבזנו שבעה מנדטים בבחירות האחרונות של קולות ימניים, שבעה מנדטים ומי שמצביע למפלגה אחרת בימין שאולי תעבור את אחוז החסימה והיא תעבור, יהפוך את הליכוד לפחות גדול. אתה רוצה גם 61 וגם שהליכוד יהיה גדול. אתה רוצה גם 61 וגם שהליכוד יהיה גדול". הוא הוסיף כי "אתה רוצה להיות בטוח ואתה רוצה שאני אמשיך להוביל את מדינת ישראל כראש ממשלת ישראל אז תצביע מח"ל! פתק אחד. וזו הבחירה האמתית בבחירות האלה, מי יהיה רה"מ הבא של מדינת ישראל. מי שרוצה אותי יצביע מחל. פתק אחד"



בתוך כך, לפי סקר מעריב ו-103FM זוהי חלוקת המנדטים המסתמנת בימין: הליכוד בראשות נתניהו מתחזקת במנדט ומובילה עם 32 מנדטים. הימין החדש בראשות איילת שקד מאבד מנדט ומקבל 10 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי - 8 מנדטים, יהדות התורה, בראשות יעקב ליצמן - שהשבוע הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראיות להעמדתו לדין - 7 מנדטים. בסך הכל לגוש הימין 57 מנדטים. זהות בראשות משה פייגלין (1.8%) ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר (1.5%) לא עוברות את אחוז החסימה.