התנגשות החגים (חג הקורבן ותשעה באב) גרמה לסערה פוליטית סביב הר הבית. לאחר שעשרות אלפי מוסלמים הגיעו להר הבית לרגל חג הקורבן, החליטה משטרת ירושלים שלא לפתוח היום (ראשון) את ההר ליהודים. במפלגת הימין המאוחד העבירו ביקורת דווקא נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זאת על אף שגורמים מדיניים מסרו כי הכניסה להר הבית נקבעת על פי הערכות מצב של המשטרה, והוסיפו כי "בשום שלב לא ניתנה הנחיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור את הכניסה להר הבית". השר בצלאל סמוטריץ': "אני קורא לראש הממשלה לכנס דחוף את הקבינט ולקבל החלטה על פתיחת הר הבית ליהודים בשעות הקרובות. אדוני ראש הממשלה, אם אין לך אומץ לקבל את ההחלטה הזו לבד כנס אותנו וניקח אנחנו את האחריות. כבוד לאומי ועמידה נחושה מול הטרור הם האלף בית של תפיסת הביטחון שלנו".


 
ח"כ עידית סילמן (הימין המאוחד) על סגירת הר הבית ליהודים: "הר הבית ריק מיהודים ביום תשעה באב. ההשתלטות על הר הבית, והאירועים האלימים במקום רק מוכיחים כי אין להשאיר בידי הווקף את ההחלטות על סגירת ההר ולא להיערך בהתאם. לא ייתכן כי תימשך האפליה כלפי יהודים בהר הבית. אני קוראת למשטרת ישראל ולראש הממשלה למצוא את הפתרון הבטיחותי הנכון ולאפשר כניסה למאות היהודים שנמצאים כעת בכניסה להר".

עורך דין איתמר בן גביר מעוצמה יהודית, תקף גם הוא את ההחלטה לסגור את הר הבית ליהודים: "הכניעה וההתקפלות בהר הבית רק נותנת רוח גבית לטרור. משטרה שמאפשרת תליית שלטי הסתה, נכנעת לאיומים ומנהיגה מדיניות אפרטהייד ואוסרת על יהודים לעלות להר ולהתפלל רק בגלל שהם יהודים צריכה לעבור שינוי מהותי. זה מה שקורה כשהשרים שלנו הופכים להיות צייצני טוויטר במקום להשפיע ולשנות. תפקידו של השר לביטחון פנים לתת הוראות למשטרה ולא להפך. דווקא ביום שבו עם ישראל מציין חורבן הממשלה נכנעת בהר הבית. מי ששולט בהר הבית ישלוט בארץ ישראל כולה"

מנגד, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף מברך על ההחלטה שלא לאפשר ליהודים לעלות להר הבית בתשעה באב: ״עליית יהודים להר הבית אסורה על פי ההלכה בתכלית האיסור וראוי שתימנע עליית יהודים לאורך כל השנה, ירושלים תיבנה משמירת קדושתה ולא חלילה מחילולה, בפרט ביום תשעה באב בו אנו מייחלים לבניין ירושלים״