ירי בנגמ"ש: שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף הערב (ראשון) במילים קשות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת שלא לאפשר לעיריית עפולה לקיים אירוע בהפרדה מגדרית בעיר. סמוטריץ' האשים את ההחלטה ככזו שנובעת מניסיון לכפות "ערכים מעוותים" וניסיון ל"חינוך מחדש". את ראש הממשלה האשים השר בכניעה להחלטות מערכת המשפט, תוך הפגנה של חוסר משילות.



"מדובר בפסק דין חמור ומקומם שמצטרף לשרשרת של פסיקות שהופכות את בית המשפט למי שמציב את עצמו נגד היהדות והציבור הדתי, ומבקש לכפות עליהם את ערכיו המעוותים ולהעביר אותם חינוך מחדש. ביטול האירוע בעפולה הוא גזל כבשת הרש של הציבור הדתי בעיר, שמבקש ליהנות מעט מהמרחב הציבורי ותקציביו באופן שתואם את ערכיו ואת השקפת עולמו. ספרו לנו עוד על כפיה דתית," כתב סמוטריץ והוסיף, "הלוואי ויכולתי לצפות מראש הממשלה לצאת להגנתו של הציבור הדתי ולקרוא את היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו מובילים את הכפייה החילונית הפונדמנטליסטית הזו, לסדר. אבל הוא עסוק בלחפש כעת את המנדטים שלהם ואין לו זמן לטפל במצוקותיהם. אני קורה לכלל המפלגות הדתיות להודיע כעת לראש הממשלה כי יתנו את כניסתם לממשלתו אחרי הבחירות בביצוע תיקוני החקיקה הנדרשים כדי לשים סוף לכפיה החילונית הזו ולאפשר לציבור הדתי לחיות על פי אמונתו".

"מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פודמנטליסטי", המשיך סמוטריץ', "מאחר וחסידי משילות אנחנו לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

 


לדבריו של שר התחבורה הצטרף חבר מפלגתו - שר החינוך רפי פרץ ואמר כי "הנסיון של בית המשפט היום  להיצמד לחוק היבש חסר כל הגיון. מי שרוצה לשלב את הציבור החרדי במארג הישראלי חייב להבין דבר ברור- בכפייה לא נקדם שום דבר. ההחלטה לבטל אירוע נפרד היא רמיסת כבודם של ציבור יקר וגדול. אני קורא לבית המשפט לרדת ממגדל השן אל העם שברחובות ולהבין איזה פער יש בין כותלי בית המשפט לאזרח הפשוט שאירוע כזה לא מפריע לו ואף משמח אותו. שבט אחים ואחיות זה  לעשות כל מה שאפשר על מנת לאפשר לקהילה החרדית להשתלב בחיים שלנו בלי לפגוע באורך החיים שלהם".



נגדם יצא חבר הנהגת כחול לבן, יאיר לפיד, שהביע את תמיכתו בהחלטת בית המשפט המחוזי ואמר כי הוא "מחזק את החלטת השופטים בבית המשפט המחוזי בנצרת על איסור הפרדה מגדרית באירוע ציבורי. נמשיך להלחם על מדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית. כאן זה לא איראן", והוסיף, אם ביבי לא מפטר את סמוטריץ, אז הוא ראש ממשלה חלש. אפס מנהיגות".



גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את סמוטריץ' וטען שהמשבר הנוכחי מהווה הוכחה לצדקת דרכה של מפלגתו שלא לשבת עם המפלגות החרדיות ועם הבית היהודי בקואליציה. "סמוטריץ' התבלבלת עפולה זו לא מאה שערים", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו והוסיף, "אם לרגע חשבנו שצום תשעה באב יגרום לבצלאל סמוטריץ' להרהר מעט בתוכניותיו להחזיר את מדינת ישראל לימי דוד המלך, מסתבר שטעינו. התגובה המטורללת של שר התחבורה על ביטול האירוע בהפרדה בעפולה והדרישה שאיחוד מפלגות הימין יחד עם החרדים יתנו כניסה לממשלה בחקיקה שתבטיח את הפיכת ישראל למדינת הלכה, זאת הסיבה ש"ישראל ביתנו" לא תשב בממשלה עם  סמוטריץ', פרץ והחרדים. חייבים להחזיר את מדינת ישראל לנורמליות".



אל האופוזיציה הצטרפה גם שרת התרבות מירי רגב ואמרה: "סמוטריץ' התבייש  לך ! אני קוראת לך להתנצל על המילים שבהם כינית את ראש הממשלה. אתה כנראה מסתובב לאחרונה יותר מדי בקרבת שקד בנט וגם אתה נדבקת מהם במחלת 'יורים בתוך הנגמ"ש'".