יו"ר הימין המאוחד איילת שקד ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקפו אתמול את ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית כניסת יהודים להר הבית. רה"מ בתגובה אמר כי הוא "לא מתרשם מכל ההמלצות של קבינט הטוויטר, צייצנים וצייצניות למיניהם. השאלה לא הייתה בכלל אם יעלו, אלא כיצד לנהל את זה בצורה מיטבית". שקד התראיינה הבוקר (שני) בכאן ב' והתייחסה לתגובתו של נתניהו ולביקורת נוספת שמתח השר על רה"מ סביב החלטת בית המשפט לאסור קיום אירוע ציבורי בהפרדה בעפולה.



"בעניין הר הבית מה שאנחנו דרשנו קרה. בהתחלה נתניהו אמר שהוא לא אחראי להחלטה שלא לאפשר ליהודים לעלות אל ההר, ואחר כך הוא אמר שהוא כ אחראי. כשנכנעים לטרור הטרור מנצח. אין סיבה שניכנע לאלימות".



תגובת ראש הממשלה על דברייך ועל דבריו של סמוטריץ' הייתה שהשאלה היא לא אם יעלו להר הבית, אלא כיצד לנהל זאת בצורה המיטבית ביותר. הוא האשים את ה'צייצנים בטוויטר'.


"רה"מ מצייץ יותר מכולם בטוויטר, אז מפאת כבודו נתעלם מזה. אנחנו עמוד השדרה האדיאולוגי של הימין ושל הממשלה אז כשמשהו לא כשורה כנבחרי ציבור מחובתנו לדבר. זה קרה בחוק ההסדרה ובחוק הלאום. אנחנו שותפים של מפלגת הליכוד. אני לא מתרשמת מהעקיצות".



אבל אם סמוטריץ' בעניין החלטת בית המשפט לאסור קיום אירוע ציבורי בהפרדה בעפולה אומר על נתניהו שהוא ראש ממשלה חלש, אפס מנהיגות, אפס משילות.


"סמוטריץ' הוא קצת כמו טראמפ, לא שולטים בציוצים שלו. הסגנון הזה הוא לא במקום, אבל במהות סמוטריץ' צודק. מגיע לציבור החרדי ליהנות מאירועי תרבות בדיוק כמו שלך ולי מגיע".



אבל יש חוק שאומר שאין הדרת נשים במרחב הציבורי. את כאישה חילונית מסכימה שישימו אותך מאחורי מחיצה במופע מטעם עירייה בפארק עירוני?


"אני כאישה חילונית וליברלית רוצה שגם מגזרים אחרים ייהנו מאירועי תרבות, והמגזר החרדי לא יגיע ללא מחיצות. מספיק עם ההתנשאות הזאת, מספיק עם הפטרוניזם הזה. הפרדה זה לא הדרה. אם תלך לעפולה ותשאל אם הן רוצות לראות את זה בהפרדה הן יסכימו. היועמ"ש הסכים שהפרדה זה לא הדרה. לא ייתכן שהחרדים שהוא ציבור כזה גדול בישראל - לא ייהנה ממופעים בקיץ".



יכול להיות שיהיה בלוק טכני ותיפרדו?


"אחרי שננהל את המו"מ הקואליציוני נראה איך אנחנו מתקדמים. יש לנו מחלוקות, כמו בכל מפלגה. גם בכחול לבן ובליכוד יש. יש לנו מחלוקות בענייני דת ומדינה אבל זה טבעי.



אם לנתניהו לא תהיה ברירה הוא ילך לאחדות עם גנץ וישאיר אתכם בחוץ?


"הוא עשה זאת בעבר. זה ריטואל קבוע, אבל מי שרוצה ממשלת ימין צריך להצביע "טב" לימין המאוחד".