היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ימליץ בפני בית המשפט העליון לפסול את חברי מפלגת עוצמה יהודית ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מהתמודדות לכנסת, כך על פי דיווח שפורסם הערב (שני) בחדשות 13. על פי הדיווח, היועמ"ש עם זאת לא ימליץ על פסילת כל תנועת עוצמה יהודית ועל פסילת ראש התנועה איתמר בן גביר. 
אחת הראיות שמביא מנדלבליט היא ציטוט של ברוך מרזל לפיו "כאשר נסיים לטפל באויב, יתפנו עשרות מיליארדים של שקלים שהיום מבזבזים אותם, 60 אחוז מהכסף של הביטוח הלאומי הולך לאויב".
בנוגע לבנצי גופשטיין, הובא ציטוטו בו אמר בחתונת בתו: "בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל, הוא היה מחפש את בית החולים הקרוב". כזכור, במערכת הבחירות הקודמת העליון פסל את חה"כ לשעבר מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת בשל התבטאויות גזעניות, זאת בתמיכת היועמ"ש ופרקליט המדינה.

בעוצמה יהודית תקפו בתגובה לפרסום את מנדלבליט ואמרו הערב כי "שוב מתגלה כי היועץ המשפטי לממשלה עובד אצל הרפורמים ומשמש נציג לשמאל הקיצוני במשרד המשפטים. ההדלפה החמורה של עמדת היועץ המשפטי כאשר בקשות התגובה מטעם עוצמה יהודית טרם הוגשו מלמדת כי עמדתו הוכרעה מראש". 
 
עוד אמרו בעוצמה יהודית: "למרות שהוצגה בפני היועמ"ש שורה ארוכה של מעשים והתבטאויות חמורות של חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, בהם ביקור וסיוע לארכי מחבלים שיושבים בכלא, מנדלבליט אפילו לא חושב לפסול אותם. היועץ המשפטי לממשלה מסרב לקבל את הכרעת בית המשפט העליון לפיה ברוך מרזל יכול לרוץ לכנסת ופועל בצורה אנטי דמוקרטית. יועץ משפטי כזה צריך ללכת הביתה עוד הערב". 
 
ברוך מרזל ציין: "יצא המרצע מן השק. אין כאן דעה משפטית, אלא דעה פוליטית של מנדלבליט ושי ניצן שלא ניסו ליצור אפילו למראית עין עמדה של צדק טבעי. ההחלטה שלהם כבר התקבלה מראש. כך לצערנו מתנהלת מערכת המשפט בישראל". בנצי גופשטיין הגיב גם הוא ואמר: "הרפורמים מנסים כבר במשך שנים להעמיד אותי לדין ללא הצלחה, וכשלא צלחו דרך בית המשפט פנו לנציגם במשרד המשפטים אביחי מנדלבליט".

ח״כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה על החלטת היועמ"ש לתמוך בפסילת מרזל וגופשטיין: "שמחה שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לתמוך בעתירתנו לפסילת הכהניסטים. כהניזם הוא לא חופש ביטוי, הוא טרור. אין לכהניסטים מקום בכנסת ישראל".