בתום יום סוער של דיונים נדחו הערב (רביעי) כל העתירות לפסילת רשימת עוצמה יהודית ומועמדיה לכנסת. ההכרעה תעבור כעת לבית המשפט העליון, לאחר שמפלגת העבודה-גשר והתנועה הרפורמית הודיעו שיערערו על החלטות ועדת הבחירות המרכזית.  
סתיו שפיר מעוררת מהומה בוועדת הבחירות. קרדיט: באדיבות הכנסת
 
בתחילה, בשתי ההצבעות הראשונות שדנו בפסילת מפלגת עוצמה יהודית, התוצאות הצביעו על שוויון 15 בין המתנגדים לפסילה לבין התומכים, זאת לאחר שנציג מפלגת העבודה וגיסו של היו"ר עמיר פרץ, סמי שושן, נעדר מההצבעה, ועל כן נקבע כי המפלגה תוכל להתמודד בבחירות. 

שושן אמר למעריב אונליין כי "הייתי בדרך למצפה רמון כשהתקשרו אליי עשיתי אחורה פנה. הייתה תקלה טכנית". במחנה הדמוקרטי זעמו על מפלגת העבודה, ואמרו: "בגללכם החמצנו את ההזדמנות".

 
לאחר מכן, בהצבעה בנוגע לפסילת עו"ד איתמר בן גביר הצביעו 16 בעד ו-17 נגד, כך שהעתירה לפסילתו נדחתה והוא יוכל לרוץ לכנסת ה-22. תוצאות דומות התקבלו בהצבעות לפסילת ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, וגם הם יוכל לרוץ לכנסת ה-22. 

מפלגת עוצמה יהודית אמרה בתגובה לתוצאות ההצבעה: "ניצחון גדול לגוש הימין. השמאל ניסה בכל כוחו לפגוע בעוצמה יהודית ונחל מפלה, כי בשמאל יודעים היטב: בלי עוצמה יהודית איו ממשלת ימין". 
 
 בהמשך, ברוב של 17 מול 12 קולות, גם העתירה לפסילת הרשימה המשותפת נדחתה. 
 
שפיר. צילום: תומר נויברג, פלאש 90


מוקדם יותר היום, עוררה חברת 'המחנה הדמוקרטי', סתיו שפיר, סערה לאחר שסירבה לרדת מהדוכן ויו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, נאלץ לאחר דין ודברים להורות על סגירת המיקרופון על מנת לאפשר את המשך הדיון. שפיר אמרה למפלגת 'עוצמה יהודית' ש"תתרגלו שלא פוחדים מכם. הציבור המשולהב והמוסת על ידם נוקט באלימות. הם מסכנים את החברה הישראלית". שפיר תקפה בחריפות את בן גביר וטענה שפרסם את פרטיה האישיים בפייסבוק ולכן הסתובבה במשך חודשים עם מאבטחים.

איתמר בן גביר, ברוך מרזל, בנצי גופשטיין. קרדיט: אריק בנדר

 
בקשות הפסילה התנהלה בפני מליאת וועדת הבחירות המרכזית. מדובר בגוף פוליטי שבו 33 חברים המייצגים את כל הסיעות שכיהנו בכנסת היוצאת, על פי כוחן היחסי, ובו רוב למפלגות הקואליציה. החבר ה-34 הוא יו"ר הועדה השופט חנן מלצר שגם לו זכות הצבעה אך בדרך כלל הוא נמנע או לא משתת בהצבעה. הדיון היום הוא מעין שיפוטי ויו"ר הועדה, השופט חנן מלצר, יקרא לחברי הוועדה לקבל החלטה על פי הראיות המצורפות לעתירות ולא על פי השקפתם הפוליטית ויציין את הזכות החוקתית לבחור ולהיבחר.