יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, התייחס הערב (ראשון) בכנס פעילים לפרסום של "מעריב" בנושא החפרפרת במטה המשולב של המפלגה: "בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בתוך כחול לבן. בהקשר זה, לא היו ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן בין מרכיביה השונים שחלקים מכולם יושבים כאן", אמר הרמטכ"ל לשעבר.
לדבריו, "יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכל עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות. כי יש לנו מטרה פשוטה - לעשות כל מה שאנחנו יכולים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

הכנס, שעסק בנושאי הגנת הסביבה בשיתוף ארגוני סביבה רבים הובל על ידי חברת הכנסת מן הרשימה, מיקי חיימוביץ'. הכנס כלל נאומי שמונה מומחים מתחומים שונים שהציגו סוגיות סביבתיות שונות לחברי הרשימה. בכנס נכחו גם חבר הכנסת בוגי יעלון וחברי הכנסת אסף זמיר, מירב כהן, איתן גינזבורג, יעל גרמן, יואב סגלוביץ, יזהר שי, רם שפע ואלון שוסטר.
 
"כשנרכיב את הממשלה נדע לטפל בכל הבעיות של מדינת ישראל בצורה מאוזנת. הנושא של הגנת הסביבה חשוב לנו - כי אנחנו רוצים לבנות את ישראל של 2048, ולא רק של הקדנציה הבאה", אמר גנץ. "אנחנו רוצים לבנות מדינה מתקדמת חברתית ואקולוגית - בדרום ובצפון", הוסיף.
 
ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה כי "הכנס הגדול הזה מראה את המחויבות שלנו לסוגיות הסביבתיות, למשבר האקלים, לנושא הפלסטיק, הים והחופים, המזון, האשפה ושאר הנושאים הבוערים. התייצבנו כאן היום יו"ר כחול לבן בני גנץ, לצידו שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, ועוד לא מעט מחברי הכנסת עמיתי היקרים כדי להקשיב, לשמוע וללמוד. אני חושבת שזה לא מובן מאליו לעשות פסק זמן כזה במרוץ המטורף של הקמפיין ולהקדיש את הזמן, האמצעים והנכונות לאירוע מסוג זה".

"לא יהיו פיצולים" - גנץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90


כזכור, ל"מעריב" נודע כי בכירי "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד ועפר שלח, לא ידעו על הפעילות החשאית של צמרת המפלגה לאיתור החפרפרת במטה ולא היו מעודכנים לגבי שכירת שירותיה של חברת החקירות CGI GROUP לצורך חשיפת המדליפים הפנימיים. פעילותה של חברת החקירות נחשפה ע"י אלי סניור בוויינט והפתיעה מאוד בכירים במפלגה, ובמיוחד את אנשי "יש עתיד" שהיו מחוץ ללופ.
 
בצמרת "יש עתיד" נמתחה ביקורת חריפה על המהלך: "בסך הכל צריך לעשות גוגל כדי להבין שרוב רובן של ההדלפות שנחקרות עכשיו קרו באירועים של "חוסן לישראל" עוד לפני החיבור עם יש עתיד שהביא לעולם את כחול-לבן", אמר הבוקר אחד מבכירי יש עתיד, אחר הוסיף כי "זה עניין פנימי של חוסן, לא שלנו". בכיר נוסף ביש עתיד אמר למעריב כי "החקירה הזו נראית הזויה, היא מומנה בכספי חוסן לישראל ולא נראה לי שיש שם משהו רציני".