מפלגות הליכוד וימינה מקיימות ביניהן משא ומתן, כך דווח הערב ב"חדשות 12". לפי ההצעה - הליכוד ייצא לקמפיין נגד מפלגות הימין הקטנות שלא עוברות את אחוז החסימה, ובתמורה - רשימת ימינה תמשיך עם נתניהו עד הסוף לאחר הקמת הממשלה במידה ויוגש נגדו כתב אישום.



מוקדם יותר הערב פורסם ב"הארץ" כי שליחים מטעמה של שרת המשפטים לשעבר ויו"ר ימינה כיום, איילת שקד, הציעו לראש הממשלה כי היא תשפיע על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לטובתו, במסגרת הניסיון שלה לרכך את ההתנגדות להצטרפותה לרשימת הליכוד.



בפניה שהעבירו יאיר גולן ויאיא פינק מהמחנה הדמוקרטי, הם קראו ליועמ"ש לפתוח בחקירה נגד שקד בחשד להצעת שוחד, שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. "מסרים אלה מעלים את החשש כי שרה בכירה בישראל הופכת את משרדה וסמכויותיה לכלי במשא ומתן פוליטי ואופורטוניסטי אשר כל כולו נועד כדי למלט מאימת הדין". על רקע הדיווח, פעילי מפלגת המחנה הדמוקרטי יפגינו מחוץ לביתה של שקד. רה״מ לשעבר אהוד ברק אמר בתגובה לפרסום כי "אם אכן זה קרה, זהו ניסיון ברור לייצר עסקת שוחד במטרה להשיג כרטיס כניסה למועדון נאמני נתניהו. הדיל המושחת הזה, אם קרה, הוא שירת הברבור של המושחתים והמשחיתים, מהרסי ומחריבי הדמוקרטיה הישראלית. הציבור הישראלי לא יעמוד עוד מנגד בעוד הנהגתו מובילה אותו אל התהום.את הבחירות האלה לא צריך לנצח - חייבים לנצח".



במפלגת העבודה ציינו: "ההבטחה של שקד לנתניהו, לכאורה, שתשלוט במנדלבליט ותבטיח חסינות לביבי מזעזעת. אם מישהו עוד היה זקוק להוכחה למה נתניהו לא כשיר להמשיך בתפקידו, הפרסום בהארץ סיפק אותה. גם אם מקורבים לשקד הבטיחו זאת בשמה שלא בידיעתה, לטענתה, ברור שכל המערכת הפוליטית מימין משועבדת לניסיון של ראש הממשלה להיחלץ מכתב אישום ולהתבצר בבלפור. שקד חייבת עוד הערב לחשוף מה הבטיחה בדיוק לנתניהו בתמורה להסכמה לשילובה בליכוד".