נפתלי בנט, מספר ארבע ברשימת "ימינה", רמז שייתכן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הורה על פעולה נרחבת בעזה בגלל שיקולי בחירות. את הדברים אמר בנט הבוקר (חמישי) בראיון ליואב קרקובסקי וכרמלה מנשה ל"כאן ב'". בנט אף תקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ וטען כי בהיותו רמטכ"ל נהג כ"פרדה עצלה".



מה דעתך על הפרשה של החלה האוקראינית?


"הבלים, לא ראוי להתעסק בזה, רה"מ מצליח לחזק את מעמדה הבינלאומי של ישראל".



על היממות המתוחות ברצועת עזה טען בנט כי הוא ביקר שם וסיפר כי התושבים אמרו ש"ב-95 אחוזים מן הזמן הם בגן עדן ובחמשת האחוזים האחרים בגיהנום. יש ביקוש בשנים האחרונות לעבור לגור שם. נפש האדם היא לא און ואוף".



תקיפת צה"ל בעקבות ירי הפצמ"ר היא תגובה רפה בעיניך?


"זה לא סוד שב'צוק איתן' הנחתי את תוכנית הפעולה על שולחן הקבינט וביצענו".



מה אפשר לעשות ולחדש שם שלא נעשה?


"אני לא בעד כיבוש עזה. זו לא האופציה הראשונה. אם מסתכלים על ההתנהלות שלנו מול איראן, סוריה, ומקומות אחרים - זו שיטה של מכסחת דשא, שאתה לא נותן ליבלית לגדול, וכל הזמן מטפל בזה. זה שיטה שעובדת". 



אי אפשר להשוות את המדינות האלה למה שקורה בעזה.


"הם יכלו אחרי שגיאת ההתנתקות להפוך את עזה לגן עדן". 



יכול להיות שיו"ר הקבינט המדיני בטחוני נמנע מקיומו של מבצע צבאי בגלל ה-17 בספטמבר?


"תשאל אותו".



בנט סיפר כי "לפני כשנה וחצי, עם תחילת הגל הנוכחי שהחל במרץ בשנה שעברה, באתי עם תוכנית שונה שכרוכה בפעולות שמעולם לא נעשו גם בצד שלנו, שהיעד שלה הוא לנטרל את עזה מיכולותיה התקפיות, ואז לשמר את זה. שלום עם החבר'ה האלה לא יהיה. הם רוצים להשמיד אותנו, זאת עובדה. הלקח הוא לא לעשות את השגיאה הנוראה שעשו שם ביהודה ושומרון".



יכול להיות שנתניהו לא ייצא במבצע צבאי בגלל הבחירות?


"יכול להיות. יש אנשים כמו אהוד ברק ואחרים שמדברים על עוד נסיגה חד צדדית מיהודה ושומרון".



בנט אצר לאחר מכן שלטענתו, ב"צוק איתן" לא הציג גנץ תוכניות מבצעיות לדרג המדיני. "יש איזו יהירות וגם רמה של חוסר הגינות שבני גנץ עומד ואומר 'אני אטפל בעזה' כשבכל מהלך צוק איתן הוא לא דחף לפעולה אלא בלם, בלם, בלם". 



באשר לדבריו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שטען ביחס לגדודים המעורבים בצה"ל כי "שירות ביחידות המעורבות הוא שירות שפוגע במבצעיות של צה"ל"על אמר בנט, כי "באופן חד משמעי שירות הנשים בצה"ל תורם לביטחון ישראל, יש פה הרבה פוליטיקאים שמנסים לעשות סיבוב על הרשימה המצוינת שלנו ואני אומר לכם תנוחו, כל הנשים אצלנו ברשימה שירתו".