בסביבתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מגיבים לדיווחים על כך שבשיחות סגורות גם ליברמן וגם נתניהו לא פוסלים את האפשרות של ישיבה משותפת בממשלה בראשות בנימין נתניהו. כמו כן, דווח על מגעים שמתקיימים בין שתי המפלגות בנושא. מקורבי ליברמן מסרו היום (חמישי) למעריב בתגובה כי יש "אפס מגעים עם הליכוד. מפלגת ישראל ביתנו פועלת למען הקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית ורחבה, ולא פוסלת לא את הליכוד ולא את העומד בראשו. יחד עם זאת, לאור העמדה שנתניהו פרסם מאמר בו התחייב לפעול נגד הקמת ממשלת אחדות ולא לוותר על המפלגות החרדיות, קשה לראות איך השניים יפגשו באמצע. מפלגת ישראל ביתנו בשום תנאי לא תשב בממשלה עם החרדים, עם המשיחים , בטח ובטח - עם המפלגות הערביות".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים כי "אין אפשרות להיפגש עם ליברמן ״באמצע״ כי ליברמן פשוט הלך עד סוף השמאל. הוא כרת ברית פוליטית מחייבת עם גנץ ולפיד, הוא התחייב להמליץ על גנץ לראשות הממשלה, והוא סולל את דרכו של איימן עודה לשולחן הממשלה והקבינט. אין איך להיפגש איתו ואין על מה להתפשר איתו מפני שהליכוד מחוייב להקים ממשלת ימין חזקה ולא ממשלת שמאל וערבים שליברמן מתאמץ להקים״.

מקורבי אשל: "ליברמן ישב עם מפלגות ערביות עוד לפני שיחסל את הנייה"

מוקדם יותר היום התייחס ליברמן להודעתו של איימן עודה כי הרשימה המשותפת מוכנה לשבת בממשלת שמאל. "ההודעה באה להכשיר את שלב ב' בתוכנית השלבים של נתן אשל", כתב ליברמן, "מה שמסתתר מאחורי ההודעה המוזרה הזו זה ניסיון לתת גושפנקה למהלך מסוכן של שת"פ בין "הליכוד" לרשימה המשותפת, כאשר היעד הוא הקמת ממשלה עם החרדים בתמיכת המפלגות הערביות. 'ישראל ביתנו' לא תסכים לשת"פ עם איימן עודה והרשימה המשותפת בשום צורה. מקומו של איימן עודה, שפעם אחר פעם מתייצב לצד חמאס וחיזבאללה וכל אוייבי ישראל, בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. "ישראל ביתנו" תתמוך אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה ולא נהיה חלק מממשלה צרה, לא בראשות גנץ ולא בראשות נתניהו".

בתגובה לדבריו אמרו בסביבתו של נתן אשל כי 
"ליברמן ישב עם מפלגות ערביות עוד לפני שיחסל את הנייה. אשל טען במאמריו כי צריך לשתף יותר את ערביי ישראל ולדאוג להם יותר, ואף פעם לא דיבר על שיתוף הפעולה עם הרשימה המשותפת".

נתן אשל. קרדיט: נועם מוסקוביץ', פלאש 90

 
עודה אמר בראיון לנחום ברנע ב"ידיעות אחרונות" כי הוא לא פוסל אפשרות להמליץ לאחר הבחירות לנשיא על בני גנץ לראשות הממשלה ולהיכנס לקואליציה בראשותו בתמורה למספר דרישות בתחום המדיני ובנושאים הנוגעים למגזר הערבי. ראש הממשלה אמר כי "עכשיו זה כבר ברור מתמיד: בני גנץ יקים ממשלת שמאל עם איימן עודה והמפלגות הערביות. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד". ב"כחול לבן" מיהרו להסתייג מדבריו של עודה, שעלולים להתגלות כ"פיגוע אלקטורלי" ונשק בידי הימין, שאומנם מיהר לתקוף את מפלגתו של גנץ בעקבות הדברים.