מתחים נוספים במפלגת העבודה? חברת הכנסת מרב מיכאלי דיברה היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע, והבהירה כי גם אם מפלגת העבודה תכנס לקואליציה תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא לא תצטרף לאחת שכזו. כשנשאלה מיכאלי מה בכוונתה לעשות במקרה שיו"ר המפלגה, עמיר פרץ, ייכנס לממשלה וענתה כי היא לא מאמינה שהוא ינקוט במהלך כזה, אך היא לא תצטרף לקואליציה כזו בשום אופן. "אני לא מאמינה שפרץ יצטרף לממשלה כזו, אבל אני לא אצטרף לכזו", אמרה.



בנוסף לכך התייחסה מיכאלי למעבר של חברת מפלגת גשר, אורלי לוי אבקסיס, ממפלגתו של אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, למפלגת העבודה - למרות הפערים בין שתי המפלגות, והבהירה כי לוי-אבקסיס מחוייבת לעקרונות מפלגת העבודה. "הייתי שותפה עם לוי במאבקים חברתיים ופמיניסטיים עוד לפני שהייתי חברת כנסת", סיפרה מיכאלי והוסיפה כי לוי מחוייבת לפתרון שתי המדינות לשני עמים, למרות שהייתה חברה ב"ישראל ביתנו".



במקביל לכך, באירוע שבתרבות בתיאטרון הבימה בתל אביב, דיבר שר הכלכלה והתעשייה וחבר הקבינט הבטחוני-מדיני, אלי כהן, והתייחס לפיגוע שאירע ביום שישי האחרון, בו נרצחה רינה שנהב ז"ל ואביה ואחיה נפצעו. "כפי שאמרתי בשבועות האחרונים: מערכה צבאית בעזה היא עניין של זמן. הפיגוע שאירע אתמול ביהודה ושומרון רק מקרב אותנו עוד יותר למערכה הזו שכן החמאס הוא שאחראי לחימום הגזרה.  החמאס לא רוצה אותנו כאן ושלא נתבלבל. כשיצאנו מעזה הם קיבלו מיליארדי דולרים מהעולם ובמקום שיפעלו כמו עם נורמלי ויפתחו תשתיות וחינוך, הם בחרו להשתמש בכסף הזה לטובת מנהרות טרור וייצור אמצעי לחימה".



"שיקולי בחירות לא יכריעו בנוגע למבצע בעזה. ראש הממשלה וחברי הקבינט פועלים באחריות הנדרשת. אין ערובה שעד ה-17 בספטמבר לא יהיה מבצע. אנחנו נפעל על פי הצורך ונעשה זאת רק בשום שכל, באחריות ובמקצועיות. אזרחי מדינת ישראל יכולים לישון בשקט".

עפר שלח: "שקט עד הבחירות תמורת כסף? נתניהו מחוייב רק להישרדותו"

גם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן התייחס באירוע שבתרבות בשוהם לפיגוע שאירע בשישי האחרון, ואמר ״פעם ראשונה ארגון טרור מפעיל אלימות נגד מדינת ישראל ובאמצעות הפעלת אלימות מביא הישגים משמעותיים: כסף, חומרים, חשמל וכו׳. כלומר חמאס הוכיח שבסופו של דבר ישראל תחת אלימות, תחת לחץ, תחת פיגועי טרור נסוגה לאחור. ברגע שחמאס הבהיר את זה לישראל, אנחנו רואים את אותו הדבר קורה ביהודה ושומרון". 
 
"אני מסתכל כרגע על הפיגוע הנוראי באיזור דולב. חמאס בירך על הרצח, כמו שהוא בירך על רצח החייל ליד אפרת, ומחר מחלקים בעזה 30 מיליון דולר במזומן לטרור ואם מישהו חושב שהכסף שם הולך למסכנים ונזקקים, הוא פשוט טועה. הכסף הולך קודם כל לאותם מחבלים שלוקחים חלק בפעילות על הגדר והולך לארגון פעולות טרור ביהודה ושומרון ובירושלים. גם כשאני מסתכל על איך כרגע מטפלים במצב, הרי קודם כל היו צריכים לעשות סגר, כי ברור שמי שהפעיל את המטען נמצא שם באיזור. מיד היה צריך לעשות כתר על איזור בנימין ברדיוס של 20 ק״מ. מרוב הפחד ההנחייה של הדרג המדיני לצה״ל הייתה לא לעשות שום סגר", אמר ליברמן. 

חבר הכנסת עפר שלח מכחול לבן, הצטרף גם הוא, באירוע שבתרבות בחדרה לביקורת של ליברמן, ואמר: "הידיעה על כך שישראל דרשה שקט עד הבחירות בתמורה להעברת הכסף לעזה מוכיחה שנתניהו מכפיף הכל, כולל את ביטחון תושבי ישראל, לשיקולי ההישרדות שלו. עשר שנים הוא ראש הממשלה, עשר שנים שאין בעוטף עזה שקט וביטחון, ועכשיו הטרור מתפשט גם לאיו״ש. ככה זה כשראש ממשלה לא פועל כשצריך, ועסוק רק בניסיון להימלט ממשפט".