שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה בוגי יעלון, התראיין הבוקר (ראשון) לכאן ב' ונשאל על התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוגע למצב בגבול הצפון. "קודם כל, מדינת ישראל פועלת בצפון היטב, עשינו הרבה פעולות ולא רצנו לספר עליהם, גם זה נובע משיקולים פוליטיים", אמר מספר 3 בסיעת כחול-לבן. "ראש הממשלה עומד בפני שלושה כתבי אישום חמורים - הרי בגלל זה הוא פיזר את הכנסת. אחרי שלא הצליח להרכיב קואליציה. כל האינטרסים של מדינת ישראל, האופן שבו מתנהלים בתחום החקיקה בשנים האחרונות - הכל משועבד לטובת הצלת עורו", הוסיף יעלון. 

אם אתם רוצים להביא שינוי, למה דחיתם על הסף את היד המושטת של עודה?
"אני לא יודע אם אפתיע אותך, אבל אנחנו חורשים את המגזר הערבי. גם בבחירות האחרונות קיבלנו מהם קצת יותר ממנדט. אנחנו אומרים לציבור הערבי שהמפלגות הערביות לא משרתות אותם. אנחנו כממשלה ניקח עליהם אחריות. אנחנו מכירים את המצוקות, יש כל כך הרבה דברים שצריך לעשות". 

איימן עודה, "כשיש מבצע בעזה הוא תומך בחמאס". צילום: תומר נויברג, פלאש 90
איימן עודה, "כשיש מבצע בעזה הוא תומך בחמאס". צילום: תומר נויברג, פלאש 90
אבל בסוף אתם צריכים את הקולות של הרשימה המשותפת.
"אנחנו נשמח שהם ימליצו על בני גנץ, אבל ראינו שבפיזור הכנסת הם שיתפו פעולה עם נתניהו. אנחנו לא פוסלים בכלל את האוכלוסייה הערבית. ראית איזה תנאים שם איימן עודה? זכות השיבה. הוא מכיר בזכותנו כמדינת הלאום של העם היהודי? כשיש מבצע בעזה הוא תומך בחמאס. זה בהחלט לא משרת את הציבור הערבי".

הדחייה הזאת של הנכונות של עודה, זה לא בא מתוך חשש שביבי יידע להרים את זה לשמיים?
"אנחנו לא דוחים שום דבר אם הוא רציני. כשנותנים תנאים מהסוג שעודה נתן, אז אין עם מה לדבר".