בליכוד תוקפים בחריפות את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) על שאמר היום (ראשון) כי בעיניו אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הוא מועמד לגיטימי לכהן בחבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. השרה מירי רגב צייצה בתגובה: "ברק אתה תארגן גם לאלפי שהידים להיות משקיפים בוועדת חוץ וביטחון? ירדת מהפסים. נקודה". 



השר יואב גלנט צייץ גם הוא בתגובה ואמר: "ברק, איבדת את הבלמים ובוודאי את האיזונים. לשמוע את דבריך ולא להאמין. שרי הקבינט מטומטמים ואילו אחמד טיבי ראוי לכהן בוועדת חוץ וביטחון? מעניין מה היו חושבים על התנהלותך דוד בן גוריון ויצחק רבין ז״ל". גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הביע התנגדות לרעיון שח"כ טיבי יכהן בוועדת החוץ והביטחון, למרות שקדמו לו ח"כים ערבים אחרים, משום שלדבריו "טיבי היה יועץ של ערפאת".




 
ברק אמר היום בראיון לאולפן YNET כי בעיניו ח"כ טיבי הוא מועמד לגיטימי לכהן כחבר בוועדת החוץ והביטחון. "הוא בהחלט לגיטימי. אין בזה שום דבר רע. הם 20% מאזרחי מדינת ישראל. יש מגילת עצמאות, אני תמיד אומר לערבים, שילוב ושוויון. אני לא רוצה אתכם עסקאות, מצידי אתם יכולים כולכם להצביע נגדי. שילוב ושוויון זה החובה של מדינת ישראל לעצמה ולמגילת העצמאות, זה לא עסקה עם הערבים".
 
בתגובה אמר ח"כ טיבי למעריב אונליין: "אין בזה חידוש או קידום. הציעו לנו בשתי הקדנציות האחרונות והחלטתי לוותר על חוץ ובטחון לטובת ועדת הכספים שבה אני שולט יותר ועוזר יותר לחברה שלי. כבר היו ח"כים ערבים בוועדת החוץ והביטחון: האשם מחאמיד, טלב אלסאנע ועיסאווי פריג'. יו"ר תע"ל הוסיף ואמר: "נכון, יש לאפשר לחכים הערבים להיות בכל הועדות בלי חרמות אבל ועדת כספים רלבנטית יותר לענייני וצרכי הציבור שלנו. עדיף להיות יו"ר ועדת כספים מאשר שר".

המחנה הדמוקרטי אמרו בתגובה: "רגב וגלנט, מלכחי הפנכה של החשוד מבלפור, ממשיכים במופע המביך שלהם. בגין לא היה שותק אל מול דריסת שומרי הסף ומערכת המשפט, ז׳בוטינסקי היה מתבייש בגזענות ובשפת הביבים של רגב. לאזרחי ישראל מגיע יותר. את הבחירות האלה לא צריך לנצח, את הבחירות האלה חייבים לנצח".