בהמשך לפרסום מאמש ב"מעריב אונליין" על החלטה בליכוד לקדם הצעת חוק שתסדיר את השימוש החוקי במצלמות בבחירות הקרובות, הכינו היום (רביעי) משרד הפנים ומשרד המשפטים טיוטה להצעת חוק ממשלתית בעניין.



בנוסח הצעת החוק נכתב כי יש להסמיך חבר ועדת קלפי, ממלא מקומו, משקיפים, מזכיר ועדת קלפי וכן עדים של וועדת הבחירות המרכזית והועדות האזוריות לתעד בתיעוד חזותי או קולי את הליך הכנת הקלפי להצבעה, את הליך ההצבעה, הליך פתיחת תיבת הקלפי וספירת הקולות, הליך רישום תוצאות ההצבעה ואריזת חומרי הקלפי לקראת העברתם לוועדת הבחירות. 



הצעת החוק עוקפת למעשה את החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, האוסר על מפלגות ונציגים מטעמן להכניס מצלמות לאזורי הקלפי. מלצר החליט להקים במקום זאת יחידה לטוהר הבחירות שבה יהיו כאלף  משקיפים שיצוידו במצלמות ויסיירו ביום הבחירות בקלפיות ברחבי הארץ. 



השר יריב לוין (הליכוד) אמר אמש למעריב כי "אנחנו רוצים להעביר חוק ומקווים שזה יצליח בזמן הקצר שנשאר, זה הכיוון". גורם בכיר בליכוד אמר גם כן למעריב כי "הגענו למסקנה שאין טעם ללכת למסלול של ערעור לבית המשפט העליון על החלטת השופט מלצר. במה יועיל ערעור כזה? השופט מלצר אמר שכדי לאפשר הצבת מצלמות בקלפיות צריך להסדיר זאת בחקיקה ראשית. חבל ללכת לכל מיני הסדרי משנה. הכנסת אומנם בפגרת בחירות אבל היא עובדת ויכולה להתכנס בכל עת ולחוקק על פי בקשת הממשלה".