פרשת הפריצה לכאורה לטלפונים של חברי כנסת מכחול לבן מעוררת סערה, כאשר במפלגה מאשימים את חברת CGI אותה שכרו לצורך בדיקת הנושא, בכך שהיא מדליפה פרטים לא נכונים, ורומזים כי ייתכן וישנם גורמים פוליטיים העומדים מאחורי ההדלפות. יעקב פרי, מי שהיא חבר כנסת מטעם 'יש עתיד' בעבר, המהווה כיום חלק מכחול לבן, עומד כיום בראש החברה. בראיון לכאן ב' התייחס היום (חמישי) פרי להאשמות הקשות.



"אני עד לגל עכור ומכפיש של החברה, זה בבחינת לירות בשליח", אמר פרי, "מצטטים דברים שלא היו ולא נבראו. קיים הסכם בינינו לכחול לבן, אנחנו עומדים בהסכם והם עומדים בהסכם ואני לא מבין מאיפה הגל העכור שאומר כאילו אנחנו מדליפים". פרי הדף את ההאשמות כאילו מישהו בעל אינטרס פוליטי עומד מאחורי הפרסומים הקשורים לחברה. "זאת השמצה קשה שאין לה בסיס ורחוקה מהאמת", אמר פרי, "עשינו את עבודתנו המקצועית ואני מתקשה להבין מה מי, למה וכיצד ההמצאות הזדוניות האלה הגיעו".



יעקב פרי. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90



"ביקשו מאיתנו להביא חומר שקשור לאבטחת מידע בעקבות הדלפות שהיו להם בעבר ולהביא עוד חומר שיכול לשרת אותם בקמפיין שלהם", הוסיף, "לא נתבקשנו לבדוק האם יש גורמים בתוך כחול לבן שמדליפים דברים על בני גנץ. הודענו להם שיש 4-5 טלפונים שהגדרנו אותם כמזוהמים והמלצנו לפנות למשטרה. העסקנו חברת סייבר שזהו תפקידה".



"אנחנו לא דיברנו דווקא על רוסים אלא על גורמים עוינים במזרח אירופה", המשיך ואמר, "לא אכנס לאיזה טלפונים בדקנו ולמי היו שייכים. אם אכן נאמר שאנחנו משרתים גורמים פוליטיים זאת השמצה גסה וקשה לי להבין למה כי לכאורה המקורות הללו הם אלו ששכרו אותנו. למה שכרו אותנו אם ככה?".



צביקה נווה, מנכ"ל CGI התייחס אף הוא לפרשה בראיון לגל"צ ואמר כי "נשכרנו בזכות המוניטין שלנו. לעיתים השרותים המסופקים ללקוח לא מוצאים חן בעיניו. אנחנו לא הדלפנו שום דבר. אצלם (כחול לבן) הכל דולף. המלצנו ללקוח שלנו המלצה ברורה - להעביר את הטיפול למשטרת ישראל. התלונה לא נעשתה עד עצם היום הזה. מה שמאוד מפתיע הוא שיועצי התקשורת של כחול לבן רוצים להרוג את השליח".
נוה אישר כי הייתה פריצה רוסית למכשירים של בכירי כחול לבן ובני גנץ. "אני מבין שהם לא אהבו את הממצאים שלנו", אמר, "הבדיקה שלנו הייתה מקצועית ונעשתה ברמה פרטנית. על מה אנחנו צריכים להתגונן? עצם זה שהם צריכים להתגונן כנראה שיש להם מה להפסיד. הדרך של הלקוח במקרה הזה הוא לתקוף את השליח. הטענות שמשמעים בכחול לבן כלפינו הן מופרכות. אני לא מבין את הקו הזה של להשמיץ אותנו. לא יעקב פרי ולא אני הדלפנו את הממצאים".