ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שישי) את ראשי מפלגת "ימינה" איילת שקד ונפתלי בנט בשידור חי בעמוד הפייסבוק של ואמר כי "צריך להוציא מהם באיזמל איזו המלצה על נתניהו לבחירות". לאחר מכן הוסיף: "הם כבר היו בברית אחים עם לפיד ולך תדע מה יעשו הפעם. אבל למה להגיע לזה?".



עוד אמר נתניהו, כי "מי שרוצה אותי ראש ממשלה ומי שרוצה ממשלת ימין צריך להצביע ליכוד. זה לא משנה אם הם יקבלו שמונה מנדטים או עשרה. אני מכבד את אורית סטרוק, אבל יותר חשוב שאני ארכיב ממשלת ימין ונמנע ממשלת שמאל". 



איילת שקד, נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני
איילת שקד, נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני



רה"מ אף התייחס לסקר האחרון שפורסם היום, לפיו כחול לבן מובילה על הליכוד בשני מנדטים: "בסקר שפורסם היום רואים שלפיד וגנץ עוברים אותנו בשני מנדטים. אם זה לא ישתנה יש סכנה אמיתית שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל עליהם. ליברמן כבר הצטרף לאיימן עודה ושניהם אמרו שימליצו על גנץ. צריכים שכל מי שרוצה אותי ראש ממשלה שיצביע למחל ולא למפלגות אחרות. זה נכון במיוחד לגבי מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה והקולות יורדים לטימיון".



כמו כן התייחס נתניהו לאחר מכן גם למתיחות בצפון ולאיום האיראני ואמר כי "אנחנו הודפים את האויבים שלנו בצעדים מאוד חזקים ונכונים. כשזרועות הביטחון מגיעים אליי לאישור אני כל כך גאה בהם. אני רואה את המעוף, התעוזה, פריצות הדרך, שלא אפרט אותם כאן. פשוט להתגאות".



טילים של חיזבאללה. צילום :AFP
טילים של חיזבאללה. צילום :AFP



עוד אמר נתניהו, כי אתמול הוא שוחח עם מייק פומפאו, מזכיר ההגנה של ארה״ב, ושהיום דיבר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון: "מקרון התקשר אליי, ואמרתי לו מהי עמדתי ביחס ללחץ על איראן. אני מדבר עם האנשים האלה כל הזמן ובראש מורם, בגובה העיניים, אני אומר להם בדיוק מה שאני חושב שמה שחשוב לישראל ולאינטרסים הביטחוניים שלנו. אני אומר את הדברים כהווייתם".



לאחר מכן התייחס רה"מ לפרסומה של תוכנית המאה - התוכנית האמריקאית לשלום בין ישראל והפלסטינים, ואמר כי" שמענו מהבית הלבן שלאחר הבחירות, ואני מעריך שמהר מאוד אחרי הבחירות, תעלה ״תוכנית המאה״. זאת שאלת הבחירות - מי יוביל את המדינה ומי ינהל את המשא ומתן מול הנשיא טראמפ ביחס לתוכנית המאה שחיונית לעתידנו. לפיד וגנץ, המועמדים ברוטציה לראשות הממשלה, או אני? איפה יש מנהיגות מוכחת ואיפה יש בלגנץ, הם הרי לא מצליחים לסדר בעצמם את המפלגה שלהם".