נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא היום (ראשון) דברים בישיבת ההסדר אור תורה מחנים, בה למד דביר שורק ז"ל. "דווקא ערב הבחירות כשהרוחות סוערות והשיח מתנוול, אני מפציר בכם אל תאמינו להסתות, ולהכפשות. אל תקשיבו לקולות, שלהוטים להקצין את השיח, מימין או משמאל. קחו אחריות על ה'יחד' שלנו, כי רק ה'יחד' הזה, הוא הערובה לעוצמתנו הוא הערובה הטובה ביותר לביטחוננו", אמר הנשיא בדבריו.



דבריו של ריבלין נאמרים על רקע דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמשיך אמש, בשידור לייב בפייסבוק, את המתקפה על עיתונאי ערוץ 12 גיא פלג, וכינה אותו "בובה". נתניהו טען כי המושכים נגדו בחוטים מאחורי הקלעים הם אבי וייס, אבי ניר, דרורית ורטהיימר ויצחק תשובה, והאשים: "עושים לי משפט שדה".
 
"הם עושים לי משפט שדה ערב בחירות, כדי להטות את תוצאות הבחירות. כל הדבר הזה קורס, הוא אידיוטי לחלוטין. מי עושה את זה? זה לא רק גיא פלג, הוא בובה, זה בפועל הרביעייה הסודית שמושכת בחוטים - אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12, אבי ניר, שמוביל את קשת, דרורית ורטהיים ויצחק תשובה - אף אחד לא בחר אותם, הם לא נותנים שיתחרו בהם כי הם מתנגדים לתקשורת חופשית. למה אתם חושבים שהם מתגייסים נגדי? כי אני מנסה לשבור את המונופול שלהם", אמר נתניהו. 
 

לדבריו, "אבי וייס מנחה את פלג ואת אברמוביץ'. והם מדברים על עיתונות חופשית בזמן שהם מגויסים לחלוטין לעשות פיגוע לדמוקרטיה הישראלית. התשובה היא בקלפי - צאו החוצה, תבואו ותביאו את מצביעי הליכוד, אסור להישאר בבית, אחרת נקבל את גנץ ולפיד כמפלגה הגדולה".נתניהו שב ותקף אמש גם את הסדרה "הנערים", לאחר שביום שישי קרא להחרים את ערוץ קשת 12, המשדר אותה.
 
"קיבלתי הרבה תגובות על הפוסט שפרסמתי על הסדרה 'הנערים'. ראינו כאן שקשת וערוץ 12 עשו דבר שלא ייעשה. הם הקדישו סדרה שלמה להשחרת ישראל, תעמולה מחרידה. זה בלתי נסבל. אני לא מופתע, כי קשת משחירים את דמותי כל יום, כמו שהם משחירים את דמותה של ישראל. הם תקפו אותי גם אמש ב'אולפן שישי', אפילו את הדיווח שלהם הם עיוותו", אמר נתניהו.
 
בדבריו מתייחס ראש הממשלה לפוסט שהעלה ביום שישי לעמוד הפייסבוק שלו ובו כינה את ערוץ 12 "ערוץ תעמולה" ואת הסדרה בהפקתה - "אנטישמית": "ערוץ התעמולה 12 קשת הפיק סדרה אנטישמית בשם 'הנערים', שמופצת בעולם ומוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל", הוא הוסיף וכתב: "הסדרה מקדישה דקות בודדות של קטעי ארכיון קרים ומנותקים מרצח שלושת הנערים. מיד לאחר מכן, ולכל אורך הסדרה, העלילה כולה מתנתקת מסיפור הירצחם המזעזע ומתמקדת במקרה אחד - רצח הנער הערבי בירושלים, מקרה מזעזע אבל נדיר מסוגו".
 
"מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר רבים מכם פנו אלי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה: אל תצפו בקשת או בתכנים של קשת", הוסיף ראש הממשלה והפציר במי שמכשיר למדידת הרייטינג מותקן בביתו לא לצפות בקשת ובערוץ 12, שלדבריו "מרוויח מרייטינג", וזאת "בשל בחירתם להשחיר את פנינו בעולם בשקרים נגד מדינת ישראל". גם בנו יאיר נתניהו צייץ בטוויטר בעניינו של פלג: "אני מבקש מעוקבי היקרים, אנא להפסיק לקרוא לגיא פלג דמבו. זה מעליב אותו. בבקשה לקרוא לו על שם תכונה באישיות שלו ולא לפי המראה החיצוני. בבקשה לקרוא לו פינוקיו".
 
בצעד חריג, הנהלת חברת החדשות החליטה להצמיד מאבטח לפלג לאחר שספג איומים על חייו. ובתוך כך, נדחתה ביום שישי עתירה של הליכוד, שביקש להוציא בדחיפות צו ביניים שימנע מפלג להמשיך לפרסם חומרי חקירה בתיק 4000 עד לבחירות, אולם ממלא מקום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט ניל הנדל דחה את הבקשה.
 
בעתירת הליכוד נטען: "אנו ניצבים לפני מציאות חסרת תקדים, שבה זמן קצר לפני הבחירות מודלפים ערב־ערב חומרי חקירה בצורה מגמתית וחלקית. השכל הישר וההיגיון מורים לנו כי אם ההדלפות האסורות תימשכנה, ואף תגברנה ביתר שאת, כפי שמראות ההדלפות של הימים האחרונים, הן עלולות להשפיע על דעת הציבור באופן הנוגד את הדין ואת תכלית חקיקת דיני הבחירות".