שמשת רכבו של פעיל כחול לבן דור גוזלי נופצה היום (שני) בזמן נסיעה של רכבי המפלגה בפתח תקווה. במפלגה הגישו תלונה במשטרה בגין התקרית והאירוע בבדיקה. גוזלי כתב בפייסבוק כי "במהלך נסיעה של שיירת רכבים ממותגים כרכבי "כחול לבן", נחסמתי על ידי אדם שקילל אותי, איים עליי וניפץ לי את שמשת הרכב עם אבן. בנס אף אחד לא נפגע".

"לפני ארבעה ימים בדיוק, שני פעילים מהמפלגה שלי נפגעו מירי של רובה אוויר במהלך כנס מפלגתי", כתב עוד. "ארבעה ימים עברו וראש הממשלה, שמצייץ עשרות ציוצים ביום, לא ראה לנכון להתייחס לאירוע ולקרוא להרגעת הרוחות. אז מה שהוא לא עשה אני אנסה לעשות מכאן- הגיע הזמן להרגיע! אנחנו במערכת בחירות קשה, משמעותית וגורלית שגורמת להרבה מחלוקות. על כולנו לוודא ולהשגיח שהשיח יישאר ענייני, מכבד ושבשום מצב לא ייגרר לאלימות כמו שקורה בימים האחרונים".
יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, אמר בתגובה לתקרית: "נתניהו, צא מהפייסבוק ותראה מה קורה פה. איומים, קללות, ירי ברובה אוויר, ניפוץ חלונות, גם של ח"כ וגם של פעילים. סומך על המשטרה שתבדוק את האירועים, וקורא לציבור ולמפלגות - יש בינינו יריבות, אין בתוכנו אויבים. ולנתניהו אני אומר, הגיע הזמן לגנות זאת בקולך. לפני שיהיה מאוחר מדי". ח"כ יאיר לפיד כתב בטוויטר כי "האלימות עולה מדרגה, היום ניפצו שמשת רכב של כחול לבן במהלך פעילות בפתח תקווה. חייבים לעצור את האלימות לפני שמישהו יפגע. אני קורא לראשי המפלגות בואו נעצור את ההסתה".


מוקדם יותר היום, מאבטח הוצמד לחבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) לאחר ששמשת רכבו נופצה הבוקר בעת שחנה סמוך למטה הליכוד במצודת זאב בתל אביב. על כלי הרכב הודבקו מדבקות עם לוגו המפלגה, כך שלא ניתן היה לפספס את הקשר שלו למקום. ביטן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הרכב שלי (מזוהה ליכוד) חנה בחניה במצודת זאב בתל אביב וכשירדתי חזרה לרכב גיליתי שניפצו לי את השמשה הקדמית". 

מנהל מטה השטח בכחול לבן, חה"כ בועז טופורובסקי הגיב לנושא: "ניפוץ שמשת הרכב היום בפ"ת היא דוגמה נוספת לאלימות אותה חווים פעילי השטח של כחול לבן יום-יום. זהו המשך ישיר של אירועי שבוע שעבר, היריות ברחובות והאלימות הפיזית במודיעין. אסור לנו, כפוליטיקאים וכאזרחים במדינת ישראל, לעבור על זה בשתיקה. ההסתה לא רק שאינה קיבלה גינוי מצד הממשלה אלא מוזנת ומלובה על ידי חבריה, הסתה זו הפכה לאלימות פיזית, שיכלה להסתיים באסון נוראי. בקצב הזה היא אף תסתיים באסון. בואו ביחד נחזיר את השיח המכבד והמאחד".

כזכור, בעת כנס של כחול לבן ביום שבת, התלוננו שני צעירים כי נפגעו בזרועם מכדורים שנורו לעברם. אדם שתיעד את האירוע במצלמת הטלפון הנייד שלו סייע לשוטרים להתחקות אחר הרכב שממנו בוצע הירי, ובחקירה מהירה הוא אותר כשבתוכו קטין ובגיר. השניים נעצרו לחקירה וברשותם נתפס גם האקדח שממנו נורו כדורי הפלסטיק לעבר משתתפי הכנס. מחקירת המשטרה עלה כי האקדח הופעל באמצעות בלון גז קטן, המתחבר אליו לצורך הגברת טווח הפגיעה כביכול.