שובעיים לבחירות:חוק המצלמות יעלה לאישור הממשלה ביום ראשון הקרב, לאחר שמועד האחרון להערות הציבור יעבור בסוף השבוע, כך אומר היום (שלישי) גורם בכיר בממשלה. הגורם אמר כי "ערכנו בדיקות מול המפלגות והגענו למסקנה כי הרוב בכנסת מובטח. מקווים להשלים את החקיקה בשבוע הבא".



כזכור, בליכוד רוצים לקדם הליך חקיקה מהיר של החוק להצבת מצלמות בקלפיות, לאחר שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אסר על הליכוד לצלם את ההצבעה. מלצר החליט להקים במקום זאת יחידה לטוהר הבחירות שבה יהיו כאלף משקיפים שיצוידו במצלמות ויסיירו ביום הבחירות בקלפיות ברחבי הארץ. 



בתחילה הטילו במפלגת השלטון ספק אם יספיקו להעביר את החוק. מטעמו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהיה שותף להתייעצויות, כי "יו"ר הכנסת לא רואה בעיה בחקיקה הזאת. מבחינתו הכנסת ריבונית לחוקק בכל זמן, בטח חקיקה שכל מהותה היא טוהר הבחירות והיא לא משנה את כללי המשחק". אדלשטיין גם ציין כי "אם הממשלה תביא חקיקה אעשה הכל שזה יעבור בלוחות זמנים הכי קצרים שאפשר".



שלשום פנו יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי ומזכ"ל תע"ל, ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להתערב ולמנוע "הליך חקיקה חפוז ומזורז" של חוק המצלמות בקלפי ימים לפני הבחירות ללא דיון עמוק וענייני בהצעת חוק שהשלכותיה ומידת פגיעתה בזכויות יסוד ברורות ומבקשים ממנו שלא לאפשר "חקיקת בזק מסוכנת שפוגעת בזכויות יסוד מצד ממשלת מעבר וכנסת שהחליטה על התפזרותה".

בשבוע שעבר פורסם כי משרדי המשפטים והפנים הכינו טיוטה להצעת החוק ממשלתית בעניין. בנוסח הצעת החוק נכתב כי יש להסמיך חבר ועדת קלפי, ממלא מקומו, משקיפים, מזכיר ועדת קלפי וכן עדים של וועדת הבחירות המרכזית והועדות האזוריות לתעד בתיעוד חזותי או קולי את הליך הכנת הקלפי להצבעה, את הליך ההצבעה, הליך פתיחת תיבת הקלפי וספירת הקולות, הליך רישום תוצאות ההצבעה ואריזת חומרי הקלפי לקראת העברתם לוועדת הבחירות. מלצר החליט להקים במקום זאת יחידה לטוהר הבחירות שבה יהיו כאלף משקיפים שיצוידו במצלמות ויסיירו ביום הבחירות בקלפיות ברחבי הארץ.