בחירות 2019: הקו החדש עליו מכריזים כעת יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, הקורא  לממשלת אחדות חילונית ליברלית, מעורר היום (רביעי) זעם וגלי הדף בקרב המפלגות החרדיות ומנגד גם בישראל ביתנו. החרדים מאשימים כעת את כחול-לבן בפסילת מגזר שלם, ואילו ליברמן מצידו, טוען לדיל בין גנץ לחרדים.
 
הסערה החדשה באה בעקבות דבריו של גנץ אתמול  כי כחול לבן תבקש להקים ממשלת אחדות שמבוססת על הרוב החילוני בישראל, "ממשלת אחדות ליברלית" כפי שכינה זאת אמש בכנס בחירות בבאר שבע, המבוססת על קווי המתאר שליברמן מציג: כחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו "בלי חרדים, קיצוניים ומשיחיים".
 
גנץ אמר אמש בבאר שבע: "ב-80% מהדברים רוב הציבור מסכים וחושב אותו דבר. בדיוק על הבסיס הזה אני מתכוון לבנות ממשלה רחבה שתייצג את כולם. שיטת הממשל במדינת ישראל הביאה אותנו למצב שבו קבוצות מיעוט, מפלגות סקטוריאליות, מצליחות לכפות על הרוב. הן מצליחות משום שכל ראשי הממשלה האחרונים נאלצו להיכנע לסחטנות. הם הקימו קואליציות שפעלו למען אותן קבוצות, ולא למען רוב הציבור".
 

"אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב - ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור– תוזמן להצטרף. כדי שזה יקרה, כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר ולקבל את המנדט מנשיא המדינה להקים ממשלה. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה", אמר יו"ר כחול לבן.

ראשי 'יהדות התורה' סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיבו לדברי גנץ: "יצא המרצע מן השק. לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם. בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה. אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהיא, השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל 'אוי לרשע ואוי לשכנו'". והוסיפו כי יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה.

משה גפני ויעקב ליצמן. צילום: פלאש 90
משה גפני ויעקב ליצמן. צילום: פלאש 90
ח"כ יאיר לפיד הגיב הבוקר בפוסט חריף בו השיב לליצמן וגפני: "ההתקפה הנמוכה, המכוערת והאלימה של ליצמן וגפני על חברי ושותפי בני גנץ היא הוכחה נוספת, לא שצריך הוכחה נוספת, שהציבור החרדי מקבל ייצוג פוליטי שמבייש אותו כל יום מחדש. לחרדים מגיע יותר. הרבה יותר", כתב לפיד.
 
עוד כתב כי "העובדה שליצמן וגפני מיד החלו לצעוק "פסילה! פסילה! פוסלים אותנו!" היא לא פחות ממגוחכת. אמירת חז"ל 'הפוסל במומו הוא פוסל' מעולם לא הייתה מדויקת יותר. ליצמן וגפני הם הרי אלופי הפסילות. מזרחים ונשים פסולים אצלם מלהיות חברי כנסת. הם כבר פסלו אותי, את ליברמן, את השמאלנים, את הערבים, את המשטרה ואת בית המשפט. לא פלא שהם מסתדרים עם נתניהו טוב כל כך".
 
מעבר לזה, הקניט לפיד: "אני לא זוכר שמישהו הבטיח להם שהם לנצח יהיו בשלטון. כן ליצמן, ככה זה בפוליטיקה, לפעמים אתה בקואליציה ולפעמים באופוזיציה. כשהגיע תורי להיות באופוזיציה לא התלוננתי, לא התבכיינתי, הלכתי לאופוזיציה בראש מורם ונלחמתי שם למען הציבור שלי במשך ארבע שנים. אני מאחל לך שב-18 לספטמבר תעשה אותו דבר".

 
יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הגיב הבוקר לדברי יו"ר כחול לבן בני גנץ על החרמת הציבור החרדי: "כואב ומצער מאד שגנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה, התנשאות ושיסוי ציבור בציבור רק כדי לקושש קולות. בני גנץ בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך, מאות אלפי ישראלים רק בגלל אמונתם ואורח חייהם ואתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם".
 
התפנית הפומבית באסטרטגית הבחירות של כחול-לבן התפרשה מיד בישראל ביתנו כמכוונת לא נגד החרדים אלא בעיקר נגדם, כניסיון להחזיר לכחול-לבן מנדטים של מצביעים שעברו לליברמן על רקע האג'נדה החילונית והאנטי חרדית שלו.
 
אביגדור ליברמן. צילום: אבשלום ששוני
אביגדור ליברמן. צילום: אבשלום ששוני

 
מישראל ביתנו נמסר בהודעת מפלגה: "הדיל בין גנץ לחרדים נחשף אתמול בערב. ברור שהגורמים שהכי חוששים מהתחזקות ישראל ביתנו הם המפלגות החרדיות ו"כחול לבן", ושיתוף הפעולה ביניהם רק מחזק את הכוונות האמיתיות של גנץ לאחר הבחירות, שכבר נתן לחרדים 'קארט בלנש'. היחידה שיכולה למנוע הקמת ממשלת הלכת ולהשאיר את החרדים בחוץ זו אך ורק ישראל ביתנו", נאמר בהודעת המפלגה.
 
מנגד אמר ח"כ חילי טרופר מכחול-לבן למעריב: "הממשלה שאנחנו מבקשים להקים אמורה להיות ממשלה של כל הכוחות הממלכתיים חילוניים מסורתיים דתיים מתונים. זה הבסיס לממשלה. מעבר לזה באמת באמת נשמח לצרף את כולם. אין פסילה קטגורית של החרדים".