פחות משבועיים נשארו עד הבחירות והקרב על המנדטים בין מפלגות הימין מתחמם. במפלגת ימינה מאשימים היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרו כי קמפיין הגעוואלד שנתניהו נוקט בו עובד לו. "הליכוד כבר הצליח לנגוס בנו, הם לקחו מימינה שני מנדטים תוך שבועיים, והקמפיין ממשיך", אמר בכיר בימינה למעריב.



עוד הוסיף הבכיר: "אם ימינה תהיה חלשה, תוקם ממשלה של נתניהו-גנץ-לפיד-ניסנקורן שתמנה אנשים כמו דורית בייניש לעליון. אם הליכוד יקבל מנדט יותר או פחות, נאוה בוקר, אורן חזן ונורית קורן מקסימום יישארו בבית או יהיו בכנסת. לעומת זאת, מפלגת עוצמה יהודית לא פגעה בנו עד כה וממשיכה לעמוד על שני מנדטים בלבד".

שקד וסמוטריץ' עונים ליאיר נתניהו. צילום: דוברות ימינה


מוקדם יותר, השיבה יו"ר ימינה איילת שקד לבנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, במהלך שידור חי בפייסבוק, לאחר שהפנה אליה שאלה בנושא. ״יאיר, אנחנו נמליץ רק על אבא שלך לראשות הממשלה ולא על אף אחד אחר, אז אתה יכול להתקדם", אמרה שקד. שקד עלתה לשידור חי יחד עם השר בצלאל סמוטריץ', והשניים השיבו לשאלות גולשים, ביניהם שאלה שהופנתה לפני ימים אחדים על ידי יאיר נתניהו, אך לא זכתה למענה עד היום. סמוטריץ' הוסיף לתשובתה: ״ואני אגיד לך עוד משהו יאיר - יש לי הערכה גדולה לאבא שלך. יש לי גם לא מעט ויכוחים ומחלוקות איתו, וזה בסדר, אנחנו מנהלים את זה עניינית. אני בהחלט רוצה למשוך אותו לימין ולוודא שלא יקים שוב ממשלת שמאל כפי שעשה".

סמוטריף הוסיף בהקשר זה: "אני חושב שמסע ההכפשות והשקרים שאתה עובר הוא בלתי מתקבל על הדעת, ואין ספק שהייתי מרגיש נורא ואיום אם ילדיי היו עוברים את זה. חז״ל אמרו 'מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך' - אל תאמץ את אותן שיטות. אל תכפיש, אל תייצר קמפיינים. אתה יודע מצוין שאנחנו מפלגת ימין ושאבא שלך הוא מועמד הימין היחידי לראשות הממשלה, ושאנחנו הולכים להמליץ עליו ולהקים איתו ממשלת ימין".
בתוך כך, החליטו בימינה למחוק פוסט שבו הציעו "חופשה חלומית בתאילנד או חופשת בטן גב ביוון" למי שיצטרף לשורות המפלגה. "חולם לטוס לתאילנד? זו ההזדמנות שאסור לך לפספס. הצטרף עוד היום למערך הפעילים שלנו, ובוא לקחת חלק בשינוי אמיתי ומשמעותי", נכתב בפוסט. במחנה הדמוקרטי טענו כי מדובר בשוחד בחירות. "נראה ששרת המשפטים לשעבר לא למדה כלום על החוק בארבע שנותיה במשרד. איילת, לפני שאת שולחת את הפעילים שלך להקים התנחלות בתאילנד, שווה שתעדכנו את הרב רפי, שגם שם טיפולי המרה אינם מקובלים", כתבו. בימינה אמרו בתגובה כי מדובר ביוזמה של פעילים מקומיים, וכשהדבר נודע למטה הבחירות המרכזי של המפלגה, הפרסום הוסר.