בסקר שערכה עמותת "נגישות ישראל" בקרב מדגם מייצג של 467 משתתפים עם מוגבלויות (פיזיות, ראייה, שמיעה ואחרות), בתשובה לשאלה מהן הסוגיות שהכי מפריעות לאנשים עם מוגבלות (נגישות, בריאות, יחס, תעסוקה, מודעות, קושי כלכלי, בדידות, ביטחון) - הנגישות נתפסת כסוגיה שהכי מטרידה אנשים עם מוגבלויות (73%), בפער בולט בהשוואה לכל הסוגיות האחרות.

לקראת הבחירות לכנסת, בדקה "נגישות ישראל" את המחויבות של עשר המפלגות הצפויות לעבור את אחוז החסימה, או שקרובות אליו, לנושא הנגישות. נבדקו הקמפיינים של הליכוד, כחול לבן, ימינה, העבודה־גשר, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו, המחנה הדמוקרטי, הרשימה המשותפת ועוצמה יהודית. 
רק ארבע רשימות התייחסו לנושא הנגישות לאנשים עם מוגבלות במצע המפלגה. הגדילה לעשות כחול לבן, המקדישה פרק שלם במצעה לנושא צמצום אי־השוויון, רווחה וזכויות אנשים עם מוגבלויות, ובו, בין היתר, גם השלמת חקיקת הנגישות בכל תחומי החיים, ובפרט בשירותי הבריאות והנגשת המרחב הציבורי, כך שאדם עם מוגבלות יוכל לממש זכותו להשתתפות מלאה ושוויונית בכל מישורי היומיום.

ישראל ביתנו היא השנייה שמקדישה התייחסות לקידום תקנות הנגישות והאכיפה בנושא. ברשימה ניתן למנות גם את מרצ, המובילה את המחנה הדמוקרטי, שמתייחסת במצעה באופן נרחב לחקיקה בנושא נגישות ושילוב. מצע גשר מציל את המפלגה השותפה, העבודה, ומציין הבטחת הנגשה מלאה של מקומות בישראל בהתאם לחוק שוויון אנשים עם מוגבלות. במצע העבודה לא נמצאה התייחסות לנגישות, אלא רק לנושא שכר מינימום ושילוב במערכת החינוך הרגילה.
הימין החדש מתייחסת בעיקר לשילוב בחינוך והנגשת מערכת הבריאות, אך שותפותיה לימינה, הבית היהודי והאיחוד הלאומי, כלל לא מפרסמות את מדיניות הרווחה שלהן. הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הרשימה המשותפת ועוצמה יהודית לא מקבלות ציון בנושא, משום שהוא נעדר מתוכניות העבודה ומהקמפיינים שלהן. במצע הליכוד לא קיימת התייחסות לנגישות ולאנשים עם מוגבלות, ולמפלגות החרדיות אין מצע. ב"נגישות ישראל" מציינים כי רק ארבע רשימות שיבצו מועמדים עם מוגבלות מהותית.