יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, תקף היום (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"וועידת המשפיעים" של ערוץ 12 וטען כי "מבקר המדינה עובד בשביל נתניהו".
 
"מסעות בנימין נתניהו שמתרוצץ ממקום למקום - זורה חול בעיני אנשים. אני אומר לכם חד משמעית שמה שפוטין עושה זה בגלל האינטרסים שלו ושל רוסיה ולא בגלל נתניהו", אמר גנץ למגיש דני קושמרו, "מה שטראמפ עושה זה בגלל האינטרסים שלו ושל ארה"ב ולא נתניהו. אני מציע לו לנסוע במקום ללונדון, שייסע לחדרה לאיפה שאנשים משעממים אותו שם אני מסתובב בלא פחות עוצמה ממה שנתניהו עושה".
 
עוד הוסיף גנץ: "הדבר השני שהוא עושה - פייגלין מסמם אותנו עד בית מקדש. עוצמה יהודית גזענים. ואת זה נתניהו מנסה להכניס לקודש קודשי ישראל - וזה משרת רק דבר אחד - את האינטרסים שלו שיוכל להמשיך"

גנץ תקף כאמור את רה"מ בנוגע לאישור מבקר המדינה את ההלוואה מאיש הנדל"ן פטרידג'. "המבקר עובד בשביל נתניהו. השקיפות היא אם כל הפתרונות. שילך לבנק ויבקש חוזה רגיל. המבקר עשה שגיאה חמורה. הוא יצר מציאות שמפטרת את ועדת ההיתרים, הלך לכיוון חדש, מסדר את הקלפים לנתניהו", אמר יו"ר כחול לבן. כזכור, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אישר לנתניהו לקבל הלוואה בסך כ־2 מיליון שקל מחברו איש הנדל”ן היהודי ספנסר פרטרידג’ המתגורר בארה”ב. מבקר המדינה הבהיר כי החליט לאשר את ההלוואה, שתינתן בתנאי השוק ובכפוף להסדר ניגוד העניינים שעליו ממונה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובתנאי שתיכלל בהצהרת ההון של נתניהו. עוד ציין גנץ בדבריו כי הוא "מוכן לעימות עם נתניהו אחד על אחד בכל זמן שיגידו".



בליכוד הגיבו לדברי גנץ ואמרו: "ההתקפה של גנץ נגד שומר סף בכיר כמבקר המדינה היא חציית קו אדום. השמאל שתמיד מזדעק נגד פגיעה בשומרי סף פתאום מתיר כל השתלחות משולחת רסן ובכך נחשפת צביעותו. הממשלה היחידה שגנץ יכול להקים היא ממשלת שמאל-ערבים, אין לו ממשלה אחרת כי הליכוד לא ישב איתו. מי שרוצה לעצור ממשלת שמאל-ערבים חייב להצביע רק לליכוד. רק אם הליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר תוקם ממשלת ימין".



ראש הממשלה לשעבר ויו"ר משותף במחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, התראיין גם הוא ב"וועידת המשפיעים" וטען: "הדמוקרטיה הישראלית במצב חירום, אנחנו צעדים בודדים מאורבן והונגריה, ועוד כמה צעדים מארדואן, השורש הוא שהימין שכח איך להיות ציוני. מי שפועל להחליש את ביהמ"ש, לדכא את ארגוני זכויות אדם, לחלש את התקשורץ, לדכא את ערכי צה"ל - שכח איך להיות ציונים. הם אלו שדוחפים את ההדתה ומדינת ההלכה, מגינים על השחיתות, מקדמים את חזון הסיפוח והאפרטהייד היהודי. לדבר הזה יש ריח של פשיזם, לא משנה אם הוא עטוף בבגדים דתיים או מדי ראשגד".