סערת גיא פלג: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא השבוע להחרמת ערוץ 12, זאת לאחר חשיפתו של העיתונאי גיא פלג את תמלולי חקירת תיק 4000, מה שהוביל לאיומים על חייו ולתגובות נאצה מצד בנו של רה"מ, יאיר נתניהו. העיתונאי ומגיש אולפן שישי בחדשות 12, דני קושמרו, הגיב בראיון ב-103FM לקריאה של נתניהו, טען כי לדעתו זו נובעת מ"מניעים לא ענייניים", והבהיר כי לא יהסס לפרסם חומרים חדשים נגד ראש הממשלה, וגם לא נגד גנץ. "אנחנו עיתונאים מקצועיים". 


נתניהו קרא להפסיק לראות את ערוץ 12. 
"תשמע, זה מגוחך. מה אני אגיד לך? הייתה לנו אתמול את ועדת המשפיעים, היו שם כל הפוליטיקאים מימין ומשמאל, באמת הפגנת כוח של חברת החדשות, ונתניהו אמר לאנשים שלו לא להופיע שם. ברור לנו ששרי הליכוד מתים להופיע בוועידה, אבל נתניהו אמר להם לא להופיע".

אבל זה היה עונש על הפרסום של גיא פלג.
"כשגיא פלג, ידידי, עמיתי ואחד העיתונאים הטובים בארץ, פרסם את ההקלטות של שולה זקן נגד אולמרט - גם אז זה הפריע לנתניהו או רק כשהוא מפרסם הקלטות כאלה? מה זה הדבר הזה? אני לא אופתע אם נתניהו יבליח באחת המהדורות שלנו, כמו שהוא עשה בפעם שעברה לכמה דקות. אגב הוא החרים ערוץ טלוויזיה בגלל סדרה שבכלל לא שודרה בערוץ הזה. אני יכול לשער שהוא בכלל לא ראה את הסדרה הזו".

 איזו אווירה נוצרה עכשיו ביחסים ביניכם לבין נתניהו?
"לא חושב שמשהו השתנה, לצערי. אני חושב שאני שייך לחברת חדשות מאוד מגוונת בעמדות שלה. הפרשן הפוליטי שלנו, שמופיע הכי הרבה שעות על המסך, הוא עמית סגל. אני משער שהוא עדיין בקשר עם לשכת רה"מ. הוא צריך לעבוד איתה".

אם גיא פלג יביא לך חומרים חדשים נגד נתניהו - תהסס לשדר אותם?
"מה פתאום, מה פתאום. גם אם יביא לי חומרים נגד גנץ אני אפרסם אותם. אנחנו עיתונאיים מקצועיים. אגב, חלק מהדברים שפלג מביא עובדים בעד נתניהו. פעם אחת פלג אמר שנתניהו הדליף לו, גם נתניהו מדליף, כולם מדליפים".

גיא פלג. צילום: 103FM


אתה שומע תגובות ברחוב?

"לא. שואלים אותי מה יהיה. אני חושב מהסקר המאוד לא אמצעי שלי שליברמן יפתיע ויקבל יותר ממה שחושבים. הרבה אנשים משנים את דעתם מהבחירות הקודמות שהיו רק לפני כמה חודשים. שיעור ההצבעה הנמוך יהיה הנושא המרכזי".

מה היית אומר לרה"מ?
"מה שאמרתי לך. אני יודע שהוא עושה את זה ממניעים לא ענייניים. אנחנו עושים את העבודה המקצועית שלנו, והייתי מזכיר לו שגיא פלג פרסם פעם דברים שנעמו לאוזניו. זה פשוט מתאים לנתניהו לכנס את המחנה, זה יותר קל כשיש לך אויב. אבל רב האנשים יודעים שאנחנו עושים את עבדותנו כמו שצריך".