עשרה ימים לבחירות 2019, מועד ב': חבר הכנסת ממפלגת כחול לבן, גבי אשכנזי ביקר הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בחולון, ובראיון עם נחמה דואק תקף בחריפות את ההתנהלות הביטחונית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "חמאס חזק כי ביבי חלש. בלתי סביר שראש הממשלה יוצא לשליחות מדינית אבל לא לשליחות ביטחונית בעוטף עזה".
"מה שקורה בדרום זה פשוט הפקרה", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר. "ברור שסנוואר קובע את סדר היום ואנחנו בני הערובה שלו. שום מדינה לא הייתה מוכנה לקבל את המציאות בה ארגון טרור יחליט מתי התושבים יכנסו למקלטים. שירתי כל חיי בקווים המדממים של מדינת ישראל. אני לא זוכר שר ביטחון שלא היה יורד לשטח. את נתניהו זה פשוט לא מעניין. כשירו קורנט בצפון, הוא עשה מסיבת עיתונאים. כשפגעו באזרח ישראלי בטיל קורנט בעוטף, הוא לא הגיע לשם.
בלתי סביר שראש ממשלה יוצא לשליחות מדינית בחו"ל אבל לא יוצא לשליחות ביטחונית בעוטף עזה. שיגיע לשם. שיסתכל לתושבים בעיניים".

אזור תקרית הירי בלבנון. צילום: דוד כהן, פלאש 90

"אם לא יהיה שקט, הסדרה ארוכת טווח והשבת הבנים, נפעל לפירוק והשמדת הזרוע הצבאית של חמאס. צה"ל יודע לבצע את זה. בארגז הכלים יש את הידע והיכולת", הבטיח הבכיר במפלגת כחול לבן.
על חוק המצלמות אמר אשכנזי: "אנחנו בכחול לבן בעד טוהר הבחירות. אנחנו חושבים שהמדינה צריכה לפקח. זה בלתי סביר שכל מפלגה תשלח את האנשים שלה. אני שומע שמגייסים נשים לבדוק מתחת לרעלות. זה בלתי נתפס. הם רוצים שנדבר על המצלמות ולא על הצוללות והשחיתות. זוכרים את הערבים נוהרים? אז עכשיו הערבים גונבים בחירות. זה חמור מאוד שפוליטיקאים יוצאים נגד גורמי החוק".
לשאלה מדוע מחרימים את נתניהו השיב אשכנזי: "אנחנו לא מחרימים את נתניהו. נתניהו מחרים את המדינה. אם נתניהו היה דואג למדינה הוא היה מקדים את השימוע, לא את הבחירות". על האפשרות להקמת ממשלת אחדות הוסיף: "אנחנו רוצים ממשלת אחדות. ללא נתניהו. בינינו לבין הליכוד, רב המחבר על המפריד. אחדות זה רצון העם. אנחנו רוצים ממשלה שמשקפת את הרוב אך דואגת גם למיעוט. נתניהו הוא לא שותף שלנו לממשלה כזו. אנחנו נבטא את רצון הרוב. הממשלה היום לא עושה את זה. בליכוד יש שותפים לממשלה כזו, כולם בליכוד נערכים לעידן שאחרי נתניהו".