יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס הערב (שבת) לחוק הצבת המצלמות בקלפי אותו בליכוד מעוניינים להעביר בכנסת בשבוע הבא וטען כי בכוונת הליכוד להפעיל אלימות ברוטלית בקלפיות. בתוכנית 'פגוש את העיתונות' בערוץ 12 אמר ליברמן: "מבחינתו של נתניהו מצלמות זה כמו אוטובוסים עם הערבים שנוהרים לקלפיות, אז הוא התנצל, גם הפעם, זה רק גימיק כדי לדרבן כדי את הפעילים שלו, סוף סוף הוא מצא את האויב. אני תומך במצלמות גם אצל החרדים, אצל כולם אבל חייבים בנוסף להעביר את חוק חובת ההצבעה. זה יום חופש ואנשים לא באים להצביע. אנחנו הגשנו הצעת חוק - מי שהכשיל אותה זה הליכוד יחד עם החרדים. אצלם יש 120 אחוזי הצבעה, ראיתי את זה במאה שערים".
"אנחנו מקבלים מידע ממטה העולים של הליכוד כי יש הנחיה שבאותם קלפיות ישראל ביתנו חזקה, להביא צוותים מתוגברים ולהפעיל אלימות ברוטלית, ליצור קטטות, ליצור תוהו ובוהו, ליצור ממש מצב שייפסלו את הקלפיות, ליצור אנדרלמוסיה", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו, "לנו זה כבר ברור - בפירוש זאת הנחיה מלמעלה להפעיל אלימות. אני מניח שזה אנשים שהם ראשי המטה, בליכוד לא היו מאשרים החלטה כזו בלי לקבל אישור בצורה מפורשת או בקריצת עין".

 


נתניהו הגיב לדברי יו"ר ישראל ביתנו וכתב בטוויטר: "ליברמן בחר להתייצב עם איימן עודה ואחמד טיבי ולהתנגד לבקשתנו להציב מצלמות בקלפיות. עוד הוכחה מוחצת לכך שליברמן החליט לעשות הכל כדי להפיל את הליכוד ונתניהו - ב״ברית אחים״ חדשה עם לפיד וגנץ".

בליכוד אמרו: "הדברים של ליברמן הם שקר וכזב. אף אחד בליכוד לא פועל ולא יפעל באלימות. אין שום הנחייה כזאת. ליברמן משקר כי הוא ליברמן בלחץ ומבין שהוא הולך להפסיד בשטח". עוד הוסיפו: "עכשיו ברור מעבר לכל ספק שליברמן פועל לניצחון לפיד וגנץ. אחרי שאמר שיסכים לחוק המצלמות, הערב הוא מציב תנאי בלתי אפשרי, ולמעשה חוזר בו מהחלטתו לתמוך בחוק המצלמות. מי שרוצה את נתניהו ראש ממשלה חייב להצביע מחל".


היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע אמש כי יגיע באופן אישי מחר לישיבת הממשלה כדי להציג את התנגדותו לחוק. מנדלבליט שלח חוות דעת מפורטת לשרי הממשלה שבה קבע כי קיימת מניעה משפטית לקדם את הצעת החוק. לדבריו מדובר בהליך חקיקה חריג ופגום והחמור מכל, מדובר בפגיעה קרוב לוודאי ביכולת לקיים את יום הבחירות לכנסת באופן תקין וסדיר כנדרש במשטרנו הדמוקרטי. 

חוות דעתו של היועמ"ש נשענת על חוות דעתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שקבע נחרצות כי חקיקה של ההסדר המוצע כשבוע לפני הבחירות תשבש את סדרי הבחירות ואף עלולה בסבירות גבוהה להביא ל"תוהו ובוהו" ול"אנדרלמוסיה". על כן קובע היועמ"ש בחוות דעתו כי "בהגשת הצעת החוק בעת הזאת טבוע פגם משפטי היורד לשורשו של עניין ומקים מניעה משפטית לאישורה". הצעת החוק, אם תאושר, תאפשר להציף את הקלפיות, ביום הבחירות, באלפי משקיפים בעלי זיהוי פוליטי המצולמים במצלמות וידיאו כדי לתעד חשדות לזיופים בתחומי הקלפי. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף שוחח לאחרונה "שיחה קשה" עם מנדלביט והביע בפניו תרעומת על התנגדותו לחקיקה, הצהיר ביום שישי בלונדון, טרם שובו מביקור מדיני כי "אנחנו לא ניתן שיגנבו לנו את הבחירות".