למרות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה, מתכוון ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא היום לאישור הממשלה את הצעת החוק שיאפשר הצבת מצלמות בקלפיות. היוזמה מעוררת סערה באופוזיציה, המזהירה כי זהו "ניסיון פוטש נגד הדמוקרטיה". יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר היום (ראשון) כי הליכוד והרשימה המשותפת מתואמים בנושא חקיקת החוק. ברור שלנתניהו סיפור המצלמות זה תחליף ל'ערבים נוהרים באוטובוסים לקלפיות'", אמר ליברמן בביקור במעלה אדומים, "כמו שאז הוא רץ והתנצל אח״כ מול הערבים, ברור שבמקרה הזה יש תיאום מוחלט בין הרשימה המשותפת לליכוד. שתיהן בעלות אינטרס עליון ללבות את האש וכל זמן להתקוטט על נושא מצלמות. לכן, אותו שיתוף פעולה בין הרשימה המשותפת לליכוד כפי שכתב נתן אשל, זו דוגמה קלאסית".

עוד הוסיף ליברמן כי מפלגתו תתמוך בחוק: "אני חוזר ואומר שבנושא המצלמות יש תיאום מוחלט בין הערבים: אותם הערבים שנתניהו כל כך חושש מהם, לבין מפלגת הליכוד, בין איימן עודה לנתניהו. אנחנו סבורים שבנוסף לסיפור המצלמות חייבים להעביר חוק הצבעת חובה. ואני חוזר ואומר שאנחנו נתמוך בחוק המצלמות, למרות שברור שהוא לא יעבור  אבל ״ישראל ביתנו״ תתמוך בו. יחד עם זאת, חייבים לעשות מהלך נוסף ולחוקק חוק חובת ההצבעה. אין שום סיבה שאותם אנשים שמקבלים חופש ביום הבחירות לא ימלאו אחרי החובה האזרחית. בהרבה מדינות זה נהוג כמו אוסטרליה ובלגיה שחוק שם קיים, ואנחנו רוצים את אותו חוק אוסטרלי ליישם אותו קופי פייסט במדינת ישראל".


כזכור, היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע כי יגיע לישיבת הממשלה כדי להציג את התנגדותו. הוא שלח ביום שישי חוות דעת מפורטת לשרי הממשלה, שבה קבע כי יש מניעה משפטית לקדם את הצעת החוק. לדבריו, זהו הליך חקיקה חריג ופגום, והחמור מכל - קרוב לוודאי שזו פגיעה ביכולת לקיים את יום הבחירות לכנסת באופן תקין וסדיר, כנדרש במשטר דמוקרטי.
 
חוות דעתו של היועמ"ש נשענת על חוות דעתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שקבע נחרצות כי חקיקה של ההסדר המוצע כשבוע לפני הבחירות תשבש את סדרי הבחירות ואף עלולה בסבירות גבוהה להביא ל"תוהו ובוהו" ול"אנדרלמוסיה".