עימות חריף בין שר החינוך רפי פ]רץ לבין מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, בעקבות ראיון שערך האחרון הבוקר (שני) בכאן ב', בו טען שפרץ חושב שחילונים הם רשעים. כשהובהר לו ע"י המגיש דב גיל-הר שפרץ לא אמר את הדברים והאם ירצה להתנצל, ענה לפיד כי "אני לא מתנצל בפני רפי פרץ, הוא לא יכול להמשיך להיות שר החינוך של מדינת ישראל".



לאחר מכן כתב יו"ר יש עתיד בטוויטר כי "לפני שרפי פרץ דורש שיתנצלו בפניו, קודם שיגנה את הרב טאו שכתב שהחילונים מנסים להכניס פדופיליה ומשכב בהמה לגני הילדים. זו הישיבה שלך. זה הרב שלך. אתה לא יכול להמשיך להיות שר החינוך אפילו דקה נוספת".



על כך ענה לו פרץ: "יש עתיד והעומד בראשה הם קופסת ג׳ל למריחה והסתה שבסוף היום נשטפת במים קרים. יאיר, מלבד למשוך בעט לא תרמת מאומה לעם ישראל. בזמן שאני חינכתי, פיקדתי ובניתי יישובים אתה היית מספר סיפורים, פרזנטור לבנקים, חממה לסטנדפיסים. אתה תנועה ואדם שכל מטרתו היא העמקת השסע והקיטוב בעם ישראל, לא יהדות מכילה, אתה יאיר חולצה שחורה שכל מורשתו היא אפס אחד גדול".


מי שנדרש לסוגייה היה שותפו של לפיד, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שאמר בגלי צה"ל כי "אני נגד הוצאות נבזיות מהקשר. אשמח שהדברים יובהרו אחרת, אני מכיר ברב פרץ כאדם טוב".