הליכוד הקים מערך דפי פייסבוק, שאותם קנה או הכין מראש, תחת שמות תמימים ולא קשורים לתחום הפוליטי - והמפלגה הפכה  אותם לפלטפורמה לתעמולת הבחירות. כך טוענים מומחים לאבטחת מידע ברשת. אחד המומחים, אייל קימור, חשף את השיטה בעמוד הפייסבוק שלו: ”מרגישים שתעמולת הליכוד מציפה לכם את הפיד?”, שאל בפוסט שפרסם אמש. “זה לא במקרה, וזה הרבה יותר עמוק משאתם חושבים. הליכוד מנסה לשלוט לכם בפיד באמצעות קבוצות ודפים מזויפים, ומצליח”, הסביר.

 קימור מביא מגוון דוגמאות לדפים כאלה. למשל, “מרוקאים הכי שבעולם”, שהוקם ב־2014  וכעבור כשלוש שנים שונה שמו ל”ביבי שלי”. מאז הדף “מפמפם” על בסיס יומי פוסטים המכילים תכנים מדפי המסרים של הליכוד. “כך גם גולשי קהילת ‘אהבה נועזת’, שהצטרפו ביתר חשק לקבוצה נוטפת התשוקה, לא חשבו לרגע שהקבוצה תהפוך את עורה יום בהיר אחד ל’ביבי מלך ישראל’, ותתחיל להקיא את תעמולת הפייק ניוז של מפלגת השלטון - אבל כך היה”, מוסיף קימור.

דף פייסבוק שהפך לדף תמיכה בנתניהו לקראת הבחירות. צילום מסך באדיבות איל קימור
דף פייסבוק שהפך לדף תמיכה בנתניהו לקראת הבחירות. צילום מסך באדיבות איל קימור




דוגמאות נוספות שהוא מציג: “פורום האח הגדול VIP הפך ביום בהיר אחד ל'אוהבי בנימין נתניהו VIP' ; קבוצת 'מאקו – הקבוצה הרשמית' הפכה ל'דווקא נתניהו ורק הליכוד'; ו'רמת גן באינטרנט', עמוד חדשות רמת־גני מוכר מאוד, השיל את עורו והפך ל'הליכוד רמת גן'”. לפי קימור יש שתי אפשרויות. הראשונה, שהליכוד פתח מראש קבוצות ודפים “תמימים” כדי לשטות בקהל המצביעים, ואלה שינו כיוון ביום פקודה. האפשרות השנייה היא גניבת דעת על ידי קניית דפים וקבוצות שזכו לקהל קיים (בהיקף של מאות אלפי אנשים במצטבר).

מהליכוד נמסר בתגובה:
“כל הפעילות הדיגיטלית של הליכוד אותנטית ונובעת מהתמיכה האדירה של הציבור בליכוד בראשות נתניהו".