תמיר האס, מנכ"ל "האס אסטרטגיה תקשורתית", מתייחס גם הוא לנתונים ואומר: "התעלמות מנושא החינוך זו טעות, שכן מה שלא מספיק מעניין יכול היה להפוך למעניין באמצעות עבודה מקדימה. מי שהיה מדבר על חינוך ועוטף אותו בבעיה רחבה יותר - העתיד הבעייתי של הילדים שלנו - היה זוכה בהרבה נקודות, מהסיבה הפשוטה - אין יותר חשובים מהילדים שלנו. פה עמיתיי היועצים טעו כשהלכו כעדר על המובן מאליו ופספסו ההזדמנות. בנוסף, מי שהיה לוקח על עצמו את נושא החינוך יכול היה להוציא עצמו מהקרב הצפוי על זמנם של הכתבים שמכסים את הסוגיות השוטפות, ולהיות זה שיקבל את רוב תשומת הלב מקבוצת כתבי החינוך שרק ממתינים בקוצר רוח לחומרים חדשים לסקר".