קבוצת הג'רוזלם פוסט ועיתון מעריב מקיימים היום (רביעי), בפעם השנייה במהלך חצי השנה האחרונה, כנס בחירות. הכנס נערך במלון דניאל בהרצליה, בו משתתפים ראשי המפלגות הגדולות לצד ח"כים ושרים נוספים. יו"ר ישראל ביתנו תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבריו בכנס וטען כי "הוא ישים מצלמות רק בקלפיות של ישראל ביתנו".

בנוסף, ליברמן התייחס לפיטורי היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ון בולטון וטען כי מדובר במכה קשה לראש הממשלה. "לאחר פיטורי בולטון נתניהו איבד את הנכס הכי חזק שלו - הנשיא טראמפ", טען ליברמן
"בדרך לכאן שמעתי ששוב היה צבע אדום ועוד רקטה נפלה בבית בשדרות. נתניהו מנסה לברוח מהטרור, ובינתיים מדבר על מצלמות. הוא לא מתכוון לשים את המצלמות בקלפיות של הערבים, אלא בקלפיות של ישראל ביתנו. הוא מנסה לשלוח ביריונים ולגנוב בחירות, תוך כדי עבירה על החוק", תקף ליברמן, "הוא מדבר, כביכול, בשם הימין, אותו נתניהו שמסר את חברון לערפאת, אותו נתניהו שהצביע בעד גירוש יהודים מגוש קטיף, הכשיל את חוק עונש מוות למחבלים וזה שמשלם פרוטקשן לחמאס. הוא לא ליכוד, לא מפא"יניק, הוא סתם כדאיניק. נתניהו מנסה לברוח מהכניעה שלו לטרור לחרדים ומהגרעון בתקציב". 
"אני מאוד מוטרד לגבי מה שקשור לנכונות של חילונים, מסורתיים ועולים לבוא ולהצביע ב-17 בספטמבר. הכל תלוי באחוז ההצבעה. אם נגיע ל-70% הצבעה בגוש דן, אם אותו ציבור חילוני-מסורתי ועולים יבואו, אנחנו ננצח ונעצור את הטרפת הזאת. הדרמה אתמול הייתה בהשפלה של אותם חברי ליכוד, שרים בכירים. הודיעו להם אחרי שהודיעו לתקשורת לבוא לכפר המכביה, והם באו ב-17:00 - שר החוץ, יו"ר הכנסת ולא יודעים למה. מעניין איך הוא יעביר את הריבונות על בקעת הירדן. את הריבונות על מדבר סהרה הוא יעביר קודם, וכנראה יסגור את העניין קודם עם בוריס ילצין לפני שיסדר את הדברים", עקץ ליברמן.

צילום: מרק ישראל סלם


כחול-לבן התחילו לשתות את הקולות שלכם. מה תעשה?
"תראה, קודם כל אני שמח שסוף-סוף גם בתל אביב אנשים מתפכחים ומבינים שאין אלטרנטיבה מלבד ישראל ביתנו. המפלגה היחידה שיש לה אג'נדה ברורה, שהיא עקבית ומגובשת. כחול-לבן זה אוטובוס מאסף שעובר בתחנות ואוסף טרמפיסטים. זה ברור שהמסגרת הזו תתפרק יום לאחר הבחירות. ברור שנתניהו בונה על זה שכמה מאותם רסיסים יבואו אליו. זה כל האסטרטגיה שלו. לכן, אנשים יודעים להבדיל בין החיקוי למקור".


אמרת שאתה מתכונן לבחירות הבאות. האם האופציה מבחינתך היא אופוזיציה?
"אנשים צריכים להבין שקודם כל צריך להצביע, אחרת נתניהו ירכיב ממשלת הלכה הכי גרועה שידענו מאז 1948. הכוונה היא לקחת את ההזויים והמשיחיים, יחד עם החרדים, ולהקים ממשלת הלכה של ממש, שלא מסוגלת לטפל באתגרי ביטחון ובאתגרים כלכליים. קראתי ראיון שגפני אמר בו שיועלו מיסים כדי לטפל בגרעון בתקציב. הוא צודק, אנחנו פראיירים. המצביעים שלו לא משלמים מיסים. מי שמשלם מיסים זה המיעוט הנרדף שמשרת בצבא. אם תקום ממשלת הלכה היא תתרסק מהר מאוד, אך היא גם תרסק את המדינה מבחינה כלכלית, חברתית וביטחונית".