הרשת החברתית פייסבוק חסמה היום (חמישי) את ה"בוט" של קמפיין הליכוד בטענה להסתה נגד ערבים, זאת בעקבות פנייה שנשלחה בימים האחרונים דרך המסנג'ר של עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובה ניסה לשכנע את עוקביו להצביע לליכוד כאשר הוא מציג את יריביו הפוליטיים כ-"סכנה קיומית". 


בהודעה, בה מתבקש האדם שפנו אליו להביא שלושה חברים ובני משפחה לקלפי ביום הבחירות ולדאוג שיצביעו ליכוד, נאמר: "ראש הממשלה נתניהו מביא איתו מדיניות ימין של מדינה יהודית, ביטחון וישראל חזקה. אני תורם את הזמן שלי כי אסור שתקום בעוד שבוע ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן. ממשלת שמאל חילונית, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו - נשים, ילדים וגברים ותאפשר איראן גרעינית שתחסל אותנו. אסור לתת לזה לקרות".


הודעת הליכוד לבוחר. צילום מסך
הודעת הליכוד לבוחר. צילום מסך



מדוברות פייסבוק נמסר: "לאחר שבחנו את פעילות הבוט בשימוש קמפיין הליכוד, מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לדיבור שנאה. כמו כן, מצאנו שהבוט עשה שימוש לרעה בפלטפורמה על ידי יצירת קשר עם אנשים מחוץ לתקופת הזמן המותרת. בעקבות כך, השעינו את פעילות הבוט למשך 24 שעות. במידה ויהיו הפרות נוספות של המדיניות שלנו, אנו ננקוט בפעולה המתאימה".



ראש הממשלה התייחס להודעה בראיון לכאן ב': "אני לא כתבתי את זה על הערבים. זו טעות של אחד מעובדי המטה. תחשבו בהיגיון, נראה לכם שאני כותב את זה בשביל להכחיש את זה? יש לי ידידים במדינות ערב, ויש לי כבוד לאדם באשר הוא, בין אם הוא מוסלמי או נוצרי. היחסים שלנו עם העולם הערבי ושלי עם מנהיגי ערב - לשום מנהיג בישראל מעולם לא היה דבר כזה".



יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה על החלטת פייסבוק להשעות את בוט הליכוד: "אתמול פנינו ישירות לפייסבוק ודרשנו שיפסיקו לתת במה להסתה המסוכנת של נתניהו והיום אנחנו רואים את התוצאות. ניצחנו את פרויקט המצלמות וננצח גם את ההסתה. זאת השפעה".

איימן עודה, בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
איימן עודה, בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90