ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש הבוקר (שבת) לכנס ישיבת חירום עם יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, מיד עם צאת השבת, זאת בעקבות כתבתו של העיתונאי קלמן ליבסקינד שפורסמה בעיתון "מעריב" אמש. בעקבות הכתבה כינס ראש הממשלה עוד בשבת בבוקר ישיבת חירום בהשתתפות השרים יריב לוין, אמיר אוחנה, גלעד ארדן ונציג הליכוד בוועדת הקלפי ח"כ דוד ביטן. 



מהליכוד נמסר כי "התחקיר המטלטל חושף שהמשטרה פנתה רק ל-2 מתוך 82 חברי וועדות קלפי שדיווחו על זיופים, שבזכותן בל״ד עברה את אחוז החסימה והליכוד איבד שני מנדטים. אם תלונות הליכוד היו נבדקות בזמן ישראל לא היתה נמצאת כעת בסבב הבחירות הנוכחי".


מלצר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בכתבתו של ליבסקינד, שתפורסם במלואה ב"מעריב אונליין" הערב, כותב העיתונאי: "מי שאחראים על טוהר הבחירות בישראל אינם ראויים להיות מופקדים על העבודה הקדושה הזו. כך יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שבמקרה הטוב לא עשה כלום כדי לבדוק את הזיופים שהיו בבחירות הקודמות, ובמקרה הפחות טוב נלחם בכל כוחו, מסיבותיו שלו, כדי שטעויות ספירה שנתגלו - לא יתוקנו". 

עוד כתב ליבסקינד: "הנה, קחו דוגמה לסיפור שהמשטרה וועדת הבחירות בחרו להתעלם ממנו, כשמיהרו לספר בתקשורת שאין זיופים במגזר הערבי. אחת הקלפיות שלגביהן קיבל מלצר פרטים ארבעה ימים אחרי הבחירות, הייתה הקלפי הזו בעראבה. י', שהיה יו"ר ועדת הקלפי, דיווח על "כמות זיופים גדולה ממה שנספר בלילה, מול מה שהיה כתוב באתר". י', הסתבר, ספר עם חברי ועדת הקלפי 332 קולות כשרים למפלגת חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי. למחרת, כאשר הסתכל בתוצאות הקלפי הזו, באתר של ועדת הבחירות המרכזית, גילה שמספר הקולות שקיבלה המפלגה טיפס ל־410. יש 78 קולות 'שלא יודעים מאיפה באו', דיווח. ולא רק זה. כבר באותו מסמך, שנמצא בוועדת הבחירות ובמשטרה, סיפר י' שיש בידו תיעוד של ספירת הקולות, כלומר תיעוד שיוכיח שבקלפי הזו התוצאות שפרסמה הוועדה אינן תוצאות האמת, אלא תוצאה שזויפה". 

נתניהו ביקש להיפגש עם מלצר עוד הערב בעצמו. הכתבה המלאה של קלמן ליבסקינד כאמור תפורסם הערב עם צאת השבת.

צילום: אבשלום ששוני


יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, התייחס לבקשה זו של נתניהו ואמר כי "בושה שהודעה כזאת יוצאת מלשכת ראש ממשלה בישראל. במקום לכנס ישיבת חירום על מצב מערכת הבריאות, על הזוגות הצעירים שלא יכולים לרכוש דירה, על המשפחות שלא גומרות את החודש, מה שמעניין את נתניהו זה כמה קלפיות שלא שינו דבר כדי להמשיך להסית ולפלג. אני קורא לציבור לחזק את העבודה גשר כדי שנחליף גם את נתניהו וגם את המדיניות שלו. זה או אמת או ביבי". 

הרמטכ"ל לשעבר ומבכירי "כחול לבן", אמר: "לא גונבים בחירות במדינת ישראל. חוק המצלמות הוא ניסיון של נתניהו להניח את התשתית לדה לגיטימציה של תוצאות הבחירות. מי שקורא ל-20 אחוז מאזרחי המדינה "ערבים שרוצים להשמיד אותנו" – אני מאמין עליו שמסוגל להכל".

ממפלגת 'המחנה הדמוקרטי' נמסר בתגובה: "נאשם בכפוף לשימוע בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, מנסה ליצור מראית עין של גניבת בחירות.  הליכוד הם החשודים העיקריים בניסיונות זיוף בבחירות לפני ארבעה חודשים. בריוני כהנא ונתניהו מאיימים לחבל באלימות בבחירות".

ח"כ אחמד טיבי אמר היום כי "נתניהו מסוגל להגביל את זכות ההצבעה של אזרחים ערבים אם ייבחר, ולא מן הנמנע כי הוא ישלח את המחוקק הבכיר שלו מיקי זוהר להציע כי רק מי שמכיר במדינה יהודית יוכל להצביע".