שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי אמר הבוקר (ראשון) כי על פי כל הסקרים בבחירות הקרובות צפוי השמאל לעלות לשלטון מאחר שלגוש הימין אין גוש חוסם של 61 חברי כנסת. דרעי התראיין ל"כאן ב'", ואמר כי "לפי הסקרים ועל פי כל התחזיות לא יהיה לגוש הימין 61. אני אומר את האמת שלי. אני חושב שזה המצב כרגע, והמשמעות של זה היא שביום רביעי או חמישי הנשיא ריבלין ייתן לבני גנץ את משימת הרכבת הממשלה".



השר הביע את חששו וטען כי אם הרכבת הממשלה תוטל על גנץ הוא יוכל להרכיב ממשלה עם אביגדור ליברמן, בתמיכת הערבים: "זה מה שהם מתכננים וזאת תהיה ממשלה חוקית לכל דבר".



אז מבחינתך - אתה קורא להצביע לגוש הימין, לא בהכרח לש"ס.


אני קורא להצביע לש"ס. אני לא בא לשכנע מצביעים ממפלגות הימין שיעבירו את קולם לש"ס. אני אומר למצביעים שלנו שיידעו שלפי כל הנתונים, בכל המעוזים בהם יש ציבור ממעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר, ספרדים או מסורתיים - שם אחוזי ההצבעה יותר נמוכים ממקומות עם מעמד סוציו אקונומי גבוה, אשכנזים ועשירים".



השר אמר כי שאלת גודלה של מפלגתו  תשפיע על השאלה איך תיראה הממשלה שתקום: "אין הבדל אם אתה מצביע לליכוד או לש"ס. לצערי כשהלכנו עם הליכוד בכל הכוח ב-2003 וב-2013 - בסוף נשארנו בחוץ, כי לליכוד לא הייתה אפשרות להרכיב ממשלה. רק ש"ס ומפלגות חרדיות חזקות ימנעו מהליכוד להשאיר את החרדים בחוץ. הניסיון הוכיח שזה מה שיעבוד".



אם מצביעים ש"ס אתה מקבל את נתניהו שיישאר עם הדתיים והמסורתיים במדינה יהודית.


"אם נתניהו יצטרך לבחור בין לשבת איתי באופוזיציה או ללכת לממשלת אחדות חילונית אני חושש שהוא לא יעמוד בפיתוי".



לאחר מכן התייחס דרעי לקמפיין של כחול לבן שתקפו את ראשי הציונות הדתית ואת המפלגות החרדיות בקמפיין:  "אני רוצה שנשיא המדינה יתחיל לנהל. מה זאת ההסתה הזאת ממשלה חילונית? מה זה המושג הזה בכלל? שמי ששומר שבת ומניח תפילין לא יכול להיות חלק מממשלה כזו ? שמי שאוכל חזיר כן יכול להיות? איפה האנשים שומרי המצוות וחובשי הכיפה בכחול לבן? למה הם לא מדברים"?



בני גנץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בני גנץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



עוד הבהיר השר, כי "יש הבדל בין להגיד אני לא רוצה ממשלה עם ש"ס לבין להגיד אני רוצה ממשלה חילונית, כי אז אתה מוציא מהמחנה את כל המסורתיים גם, לא רק את דרעי וליצמן. איפה בני גנץ מלפני שבועיים, עם כל הסיבובים בבני ברק? זה לא מפריע להם להוציא קמפיין סביב ממשלה חילונית? אנחנו במדינה יהודית או בשוודיה? הקמפיין של כחול לבן לא לגיטימי. אם הייתי כותב ממשלה בלי רוסים או ערבים הארץ הייתה מזדעזעת. כולם היו מוקיעים ויוצאים נגד. כשהם כותבים ממשלה חילונית או אשכנזית לבנה, זה כן לגיטימי".



מדוע חוק המצלמות לא התקדם?


"לא היה זמן. כשהתחלנו לטפל בעניין הזה הצלחתי לקדם את זה. סיימנו את ניסוח התקנות אבל לא הספקנו לארגן מבחינת התקציב ולוח הזמנים את ההתקנה. אני מצטער שלא עשיתי מאמץ יותר גדול. יש טענות קשות בשטח. השופט מלצר הוא היחידי שהרים את הכפפה והתמודד עם מה שישי לו".



למה כל כך הרבה שנים מעניין אותך רק תיק הפנים?


תיק החוץ והביטחון חשובים לי אבל אני משאיר את זה למוכשרים ביותר.


היועמ"ש יכריע האם להעמיד אותך לדין אחרי הבחירות בעבירות של מרמה והפרת אמונים, עבירות מס ושיבוש הליכי משפט. תתפטר?


"אני אמשיך לנהל את ש"ס. נתתי למי שצריך לעשות את העבודה. אני עניתי את התשובות וקיבלו אותן".



בקשת חסינות נמצאת על הפרק?


"מבחינתי לא".



יש לך תשובות טובות לחשדות של המשטרה? אחד הנושאים זה הסכום של 200,000 שקלים שקיבלת מאיש עסקים אילן שרעבי.



אני לא אוהב את ההדלפות. הציבור בקלפי יודע הכל, הציבור יודע, הכל פרוס. ומי שרוצה להצביע ש"ס יצביע, ומי שרוצה להמשיך לקנטר ימשיך.