פחות מיממה לבחירות, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, משחרר הצהרה דרמטית בתקווה לסחוף עוד מצביעים. בציוץ בטווויטר כתב גנץ כי הוא מייעד את תיק הביטחון לח"כ גבי אשכנזי, לשעבר הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון. לדבריו, "יש שני תחומים שהם החשובים ביותר במדינת ישראל - ביטחון וחינוך. לכן, החלטתי לייעד את גבי אשכנזי, רמטכ"ל צה"ל, איש גולני ומי ששיקם את צה"ל אחרי מלחמת לבנון השניה, לתפקיד שר הביטחון. גבי ידע להחזיר את ההרתעה ואת תחושת הביטחון לאזרחי ישראל בדרום, בעוטף עזה, בצפון ובכל מקום בישראל".



הוא הוסיף כי משה בוגי יעלון הוא מועמדו לתפקיד שר החינוך. "את הרמטכ״ל לשעבר ושר הביטחון, משה יעלון, מגדלור של מוסר וערכים, ומי שיודע לחבר את כל חלקי החברה הישראלית, אני מייעד לתפקיד שר החינוך שיאחה את הקרעים בחברה הישראלית. עכשיו רק צריך לבחור- ממשלת חסינות קיצונית או ממשלת אחדות חילונית", כתב.



מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, שלא "קיבל" תפקיד בדברי גנץ, כתב לאחר מכן בטוויטר: "שתי שאלות פשוטות: 1. את מי אתם רוצים מול החמאס - את הרמטכ״ל גבי אשכנזי או את מי שמעביר לסינוואר מזוודות עם דולרים? 2. את מי אתם רוצים כשר החינוך את סמוטריץ׳ והגזענות או איש ערכי וישר כמו בוגי יעלון?".



בליכוד מיהרו לתקוף את גנץ על ההצהרה הזו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בטוויטר וכתב: "איזה תפקידי שרים בני גנץ הבטיח לאיימן עודה ואחמד טיבי?". לאחר מכן הוסיך סרטון בו הוא קורא ליועמץ המשפטי לממשלה להסיר את החיסיון מעל חקירת גבי אשכנזי בפרשת הרפז. 

שר החוץ ישראל כ"ץ כתב בטוויטר כי "אחרי שלא הצליחו לשכנע את לפיד לוותר על הרוטציה, יצאו כחול לבן בספין חדש: אשכנזי שר בטחון בממשלת הצללים. והשותף ליברמן? מושלך חזרה לאפסנאות, אחרי ששתו לו חזרה את המנדטים של בוחרי השמאל. איימן עודה עדיין ממתין לתיק הפנים".