הרשימה המשותפת התייחסה להחלטת יו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, בעניין ההסעות של ארגון "זזים" ואמרה כי "בכפרים הבלתי מוכרים בנגב אין קלפיות או תחבורה ציבורית שיאפשר הגעה אליהן, ואתמול (ראשון) אסרה ועדת הבחירות על ארגון הסעות מכפרים אלה על ידי ארגון 'זזים'. ההסעות היו אמורות להיות מסופקות ע"י המדינה, שמספקת תחבורה ציבורית בחינם לשאר המצביעים, אך ממשלת נתניהו פועלת במכוון לפגוע במצביעים הערבים. זו לא דמוקרטיה וזה לא שוויון - כך נראה דיכוי גזעני של מצביעים".

"אם זזים נפסלו על ידי ועדת הבחירות, אז אנחנו נדאג לאוטובוסים שיסיעו את תושבי הכפרים הבלתי מוכרים בנגב לקלפיות", אמר הפעיל הפוליטי חוסיין רפאיעה. וכבר יש שתי חברות הסעות בדואיות, שהתנדבו להסיע את התושבים על ציר 30 – באר שבע-ערד, וציר 25 – באר שבע-דימונה.

גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן הגיבה על החלטת השופט מלצר. "‏יו"ר ועדת הבחירות מנע מארגון זזים להפעיל מערך הסעות ל-50 אלף אזרחים בדואים בכפרים הבלתי מוכרים בנגב", אמרה. "כפרים ללא תח"צ או קלפיות. הסעות כאלה היו אמורות להיות מסופקות ע"י המדינה, אך לא כאשר קולותיהם עשויים לאיים על משטר הדיכוי הקיים. דיכוי מצביעים, להזכירכם!".

ח"כ אחמד טיבי אמר ל"מעריב" כי "אנחנו ממקדים את כל המאמץ בהעלאת שיעור ההצבעה והבאת מצביעים לקלפיות. יש פוטנציאל גדול. פונים לצעירים, לנשים פניות טלפוניות אישיות. יש צוותים מיוחדים בהיכון, במקרה ויגיעו זרים לטרפד את מהלך הבחירות התקין".

אחמד טיבי. קרדיט: רועי אלימה, פלאש 90


הרשתות החברתיות במגזר הערבי מלאות ויכוחים על התבטאויות של ראשי הרשימה המשותפת בימים האחרונים. חלק מהפעילים מדברים על כך, שהמחרימים משרתים את המתנחלים ואת הימין הקיצוני. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, פרסם גם הוא סרטון ברשתות החברתיות, בו קרא למצביעים יהודים להצביע לרשימה המשותפת מתוך אינטרסים משותפים של "שלום, שוויון, דמוקרטיה, וצדק חברתי" שלדבריו "מטיבים עם 90 אחוז מהערבים והיהודים".

עודה המשיך בקריאה לסולידריות כלפי האזרחים הערבים שהגדיר "מיעוט נרדף, מיעוט בסכנה" לאור "הסתה הפרועה של ראש הממשלה נתניהו כנגד האזרחים הערבים" כמו באמירות "הערבים נוהרים, הערבים גונבים, ואפילו הערבים משמידים לפני שלושה ימים". עודה חתם את סרטון באמירה "זה לא כל היהודים נגד כל הערבים, ולא כל הערבים נגד כל היהודים. זה צריך להיות ערבים ויהודים יחד. יש לנו שתי ברירות - או שננצח ביחד או שנפסיד לחוד". והוא סיכם: "בעצם יש לנו רק ברירה אחת - לנצח ביחד".

ח"כ אמטאנס שחאדה אמר ל"מעריב", "היום יותר מתמיד - כל קול חשוב. אני רוצה לפנות למצביעות ולמצביעים הערבים – מחר הוא יום קריטי לכולנו. מחר הוא יום בו אנחנו כחברה נביע עמדה חשובה, הקול הוא עמדה, למען המאבק האמיתי בכיבוש, למען שלום אמיתי! צאו להצביע לרשימה המשותפת. ח"כ אחמד טיבי בחר להפיץ את הסרטון בו רואים את השר סמוטריץ', עומד לצד אשתו שאומרת: "לא נעים לי לשכב עם ערבייה בחדר. אנחנו אוייבים אחד את השני". לאחר מכן, סמוטריץ' אומר: "אני תומך בדבריה של אשתי", ולאחר מכן עובר למתקפה ישירה: "אתה גזען. אתה מטיף לי מוסר? אתה יהודי?".

באמצעות סרטון זה פונים לציבור הערבי בישראל, כדי להביא לסילוק הימין מן השלטון. "אם 65 אחוזים מהערבים יצביעו, נוכל לסלק את הימין מהשלטון", אמר ח"כ סעיד חרומי, שיצביע הבוקר ביישובו – שגב שלום בנגב. מסר זה אומרים כל אחד מהמועמדים ברשימה המשותפת.